BHC Hoch Ducan 3063m.

30.08.2018
bhc-hoch-ducan-3063m-

Švajčiarsko - hory medzi Davosom a ST.Moritzom: S-Chanf - Val Susauna - Sella da Ravais - Hoch Ducan 3063m.

Vyrážam z parkoviska pri hlavnej ceste v ústí doliny Val Susauna. Už tretíkrát toto leto naberám výšku touto krásnou a dlhou dolinou. Tento raz na jej konci neodbočujem doprava smer Scalettapass, ale idem vľavo do Val Funtauna. Keby som pokračoval až na koniec, prídem k chate Kesch, ale ja odbočujem zase vpravo, smer Sertigpass. Pod sedlom pokračujem planinou tvoriacou veľké sedlo až ku jazeru Ravais.

Tu parkujem bajk. Dnes mám so sebou väčší batôžtek. Vyťahujem tenisky, prezliekam cykloelasťáky. Bajk ostáva pri jazere a ja pokračujem ďalej peši. Mojím cieľom je kopec nad jazerom. Neviem o ňom vôbec nič, riadim sa len pohľadom a vyberám si sedlo v hrebeni ako priebežný cieľ.

Hoch_Ducan_od_Lei_Ravais,_vľavo_sedlo_od_neho_hrebeňom

Vystupujem po strmej suti, nikde ani náznak chodníčka. Bez paličiek by to bolo priam nemožné, s nimi sa ale celkom darí postupovať. V sedle vychutnám prvé pohľady na druhú stranu a zhodnotím, že postup ďalej hrebeňom by sa mohol podariť. Stále nenachádzam stopy po ľuďoch, až v hornej časti sa v suti objavia ryhy po náznaku niečoho ako chodníček. Netrvajú ale dlho. V závere výstupu začína ľahké lezenie a stále treba dávať pozor na suť a voľné skaly. Zvyšuje sa expozícia. Konečne jasná stopa po ľuďoch, nachádzam lano so zlaňovacím okom uchytené o skalnú vežičku. Postupujem ďalej a zakrátko som na vrcholovom hrebeni.

hrebeňom_hore,_kadejako...

Krásny výstup s ešte krajším záverom. Úžasné výhľady na všetky strany. Zhora sa pozerám na Sertigdorfli a vzdialený Jakobshorn, odkiaľ som nedávno zjazdoval prvú časť bajkového Epicu. Na vrchole nachádzam vrcholovú knižku, za posledný rok sú tam iba štyri zápisy...

Pofotím sa na hrebeni, dosýta sa pokochám výhľadmi a zostúpim dole trasou výstupu. Po pohyblivej suti to ide dole oveľa rýchlejšie, paličky opäť pomáhajú.

Pri bajku sa prezliekam a prezúvam naspäť do bajkerského. Po výstupe na pre mňa doteraz neznámy kopec bude nasledovať zjazd rovnako neznámou dolinou. Nečaká ma totiž priamy návrat domov ale chcem urobiť ešte okruh cez Keschhutte.

Topka

Zjazdujem do osady Chants cez Val Ravais. Tam doplním vodu a stočím kormidlo smerom hore až do sedla ku Keschhutte. Keby som ale pokračoval dole, zakrátko by som prišiel do Bergunu - švajčiarskej dedinky, ktorá nedávno zaplnila agentúrne správy: vraj dedinka, kde je zakázané fotografovať, turisti by mali prísť osobne, aby videlli a zažili tú krásu. Táto správa mala za následok búrlivé protesty a predstavení obce veru mali plno práce aby vysvetlili, že to bol iba žart a pokus o reklamný trik :)

panoramata

Ku Keschhutte vedie kvalitný singltrail, do kopca treba ale kusisko potlačiť. Na chatu prichádzam už v čase, keď vrcholia prípravy na večeru. Fuknem do seba pol litra Coly, čo je pre mňa najlepší životabudič v podobných prípadoch a pohľadom na plnú jedáleň hladošov sa lúčim s chatou. Čaká na mňa nekonečne dlhý zjazd až ku autu...

Lei_Ravais_MTB

BHC znamená Bike - Hike - Climb. Ono ťažko sa mi rozhoduje, akej aktivite sa budem počas vzácneho voľna venovať, tak dnes som si dal všetky v jednom...

Napriek štyrom ranným kávam som hodinky zabudol v izbe na stole, takže dnes žiadne GPX, prevýšenie iba tak podľa mapy vyšlo cca na 2500 v.m.

Fotky BHC Hoch Ducan 3063m.

RE: BHC Hoch Ducan 3063m.
Marcel 01.09.2018
no pekne si to vymyslel,pospájal a mal paradny den v horách.a bajk pri plese,asi nebolo potrebne ani zamknuť...

sherpa 01.09.2018
4 kavy? to uz je riadny doping.

RE: BHC Hoch Ducan 3063m.
Martin 03.09.2018
Ano dopujem! nežijem usporiadaný život a pohybujem sa na šikmej ploche....