Kozí Kameň 1255m a najkrajší výhľad na Tatry

05.06.2015
kozi-kamen-1255m-a-najkrajsi-vyhlad-na-tatry

Pri pohľade z Vysokých Tatier smerom na juh, prípadne pri výhľadoch z Kráľovej hole smerom na Vysoké Tatry veľmi ľahko unikne našej pozornosti - horský hrebeň Kozie Chrbty. Nachádza sa v Popradskej kotline kúsok južne od Popradu či Svitu. Pre domácich notoricky známa tréningová oblasť, čiastočne nahrádzajúca park, ktorý by ste v Poprade márne hľadali. Bohužiaľ v posledných rokoch ťažko skúšaná kalamitami a následnou ťažbou dreva.

Najvyšším bodom Kozích Chrbtov je Kozí Kameň 1255m. Také krásne výhľady na všetky strany z tohto vrcholu neboli vždy. Situácia sa však posledné roky vyjasnila a tak ešte pekných pár rokov sa budeme kochať aj bez nejakej vyhliadkovej veže :)

Kozí_kameň_výhľady

Na vrchol sa dá dostať dvomi značkovanými chodníkmi v smere zo Spišskej Teplice, z Vikartoviec alebo z Lopušnej doliny. Najkratšou aj najlepšie prístupnou trasou je tá z Lopušnej doliny. Parkujeme pri lyžiarskom stredisku, prípadne kúsoček ďalej pri rekreačnom zariadení (768m.). Ďalej pokračujeme dolinou po lesnej ceste (zelená značka) do sedla Tabličky, tu sa napája aj trasa vedúca z Vikartoviec.

Výstup na vrchol pokračuje strmým priesekom vo zvyšku lesa na vrcholový hrebeň. Už tu sa nám otvorí nádherný výhľad na Tatry. Vysoké aj Nízke. Tie pohľady smerujúce bližšie a nižšie už také nádherné nie sú... ale je potrebné si uvedomiť, že priority tejto oblasti nie sú v turizme (:

Z vrcholu sa vraciame naspäť tou istou trasou k autu. Trvalo nám to celé tri hodiny. Prevýšenie cca 500 v.m.

Fotky Kozí Kameň 1255m a najkrajší výhľad na Tatry

RE: Kozí Kameň 1255m a najkrajší výhľad na Tatry
jana 05.06.2015
pekne pekne, beriem si ako inspiraciu..uz len par tyzdnov a budem tam lozit :)

Dusan 06.06.2015
Hm zaujimave vyhlady, ked som tam bol naposledy, tak vyhlad sme hladali na bocnom hrebienku vybiehajucom z vrcholu na sever

RE: Kozí Kameň 1255m a najkrajší výhľad na Tatry
martin 10.06.2015
Krásne. Podobné výhľady sa otvárajú aj z kopca Kimbiarg (nad tunelom Bôrik) a lúk na jeho severnej strane. Dá sa tam dostať ponad cintorín v Mengusovcisch a ďalej po poľnej a lesnej ceste.