Kurz inštruktor cyklistiky

31.10.2007
kurz-instruktor-cyklistiky

Naše auto práve prešlo cez hraničný prechod Makov. Opachu pohraničnej budovy ani nestihli poriadne dostavať a už pomaly prestáva mať zmysel. Sme v Čechách, pardon, vlastne na Morave či v Sliezsku? To je jedno, hlavne aby bola sranda. Blížime sa k mestečku Hradec nad Moravicí, nášmu dnešnému cieľu. Kúsok pred ním odbočíme ku kempu, ktorý bude na nasledujúce tri dni naším sídlom.
          Chlapci z Opavy tu organizujú kurz:"Instruktor cyklistiky". Na túto akciu som natrafil len náhodou pri surfovaní po internete. Cena 2500Kč sa nám nezdala až tak veľa, Bicykle sú už dlhší čas našimi často používanými nástrojmi a tak sa nám zachcelo spoznať neznámy kraj, nových ľudí, naučiť sa niečo nové a k tomu získať:"Aj nejaký ten preukaz". A tak tu teraz so Slávkou a Džugom vyberáme bajky z auta. Ako povedal Džugo po vzhliadnutí galérie na webe: "Videl si, na každej fotke tam bolo pivo, to nejako prežijeme." Toľko jeho optimistický dojem.

Na druhý deň, hneď po raňajkách začíname zostra: rozdelíme sa do troch skupín, tú našu si vezme na starosť Pavel. Mladý chalan si nás berie bokom a dozvedáme sa dnešný program: technika jazdy a zjazd na horskom biku. Prvé hodiny drvíme rôzne rovnovážne a technické cvičenia, brzdenie, skoky. Som vo svojom živle, napriek 14 rokom na horskom bicykli sa dozvedám veľa nového a niektoré cvičenia si budeme opakovať určite aj doma.

Neskôr sa presunieme do zámockého parku, kde Pavel vytiahne svoj zjazdový stroj: " A ide sa na schody!" Po tom, ako všetci vytraseme Pavlov zjazďák na schodoch, sa sústredíme na najkrajšie zjazdíky v okolí. Vo výbere Pavlovi výdatne pomáhajú dvaja domáci borci Víťa a Míša. Popri jazdení si samozrejme doprajeme aj teoretické pauzy v miestnych hospodách. S chalanmi sa čoskoro naladíme na rovnakú vlnovú dĺžku, máme si čo povedať. Večer sa ubicyklovaný stretneme ešte všetci na prednáške.

Ďalšie dva dni absolvujeme túry v okolí, najmä trasy pri riečke Moravice sú nádherné. Večer je ešte zakončený vždy prednáškou. Celé okolie sa vyznačuje veľkou hustotou hospod. Ako sme sa dočítali na reklamnom letáku v kempe je tu dokonca cyklotrasa, kde na 80 km pripadá vyše 40 hospod...

Celý kurz prebehol vo výbornej uvoľnenej atmosfére, ktorú nenaštrbily ani ranné výpadky vody v kempe. Po troch dňoch sme unavení a spokojní. Nielen s preukazom a s peknými zážitkami z túr v nádhernom prostredí, ale predovšetkým s novými priateľstvami, spoznali sme tu naozaj partiu dobrých týpkov. Odchádzame s predsavzatím zúčastniť sa aj vodáckeho kurzu, ktorý Opaváci organizujú.