Lago di Como MTB: Varenna - Esino trail

28.09.2014
lago-di-como-mtb-varenna-esino-trail

Lago di Como je tretie najväčšie talianske jazero. Nachádza sa na južnom podhorí Álp a je obkolesené horami. S nadmorskou výškou 198 metrov nad morom má teplú subtropickú klímu. Teplota vody v lete dosahuje teplotu Stredozemného mora.

Nás však budú hlavne zaujímať hory obkolesujúce jazero. Monte Legnone 2609m. je najvýznamnejší vrchol v blízkosti jazera. Na vzdialenosti len šesť kilometrov tu vzniká prevýšenie 2400 metrov... a podobné parametre má krajina okolo celého jazera.

Vo Švajčiarskom Engadine toto leto prinieslo chladné a daždivé počasie. Zatiaľ čo St. Moritz so svojou nadmorskou výškou 1800 metrov v daždivom počasí nie je moc príjemným miestom pre bajkerov, niečo málo cez hodinu autom odtiaľ už vystupujeme v mestečku Varenna na brehu Lago di Como.

Počasie je nádherné ale dych nám vyráža hlavne teplota... na rozdiel od švajčiarskych hôr tu panuje ozajstné leto.

Po chvíli hľadania nachádzame miesto, kde sa dá parkovať zadarmo, vyťahujeme bajky a vyrážame. Túto pre nás novú oblasť zatiaľ nemáme zmapovanú, ale na nete sa dajú násť vždy nejaké dobré tipy. Najlepšie info pre bajkerov sú ako ináč na nemeckých stránkach.

Dnes nás čaká prieskum trailov nad mestečkom Varenna v oblasti s názvom Alpe di Esino. Najprv naberáme výšku po asfaltových serpentínach až sa po vyše hodine dostaneme do mestečka Esino. Na rozdiel od pobrežia je tu kľud a premávka na ceste minimálna. Z Esina pokračujeme serpentínami ďalej hore až ku Rifugio Cainallo 1259m.

Je tu dokonca lyžiarske stredisko. Chata je ešte zatvorená ale darí sa nám dobrať vodu a nachádzame prvú bajkerskú značku. Vyrážame po značení, trail traverzuje a potom by mal mierne klesať. Doplácame však na slabé značenie, namiesto odbočky dole pokračujeme v traverzovaní hory, chodníček sa postupne mení na koziu prť. To už vieme, že sme zle ale no... tie výhľady stáli zato. Bez zablúdenia by sme sa na vrchole neodfotili :)

z_trailu_sú_super_výhľady_na_Varennu

Vraciame sa naspäť. Dobrodružnou skratkou dole lesom sa znovu dostávame na správny chodník. Tu už pokračujeme parádnym zjazdom ďalej. Dávame si pauzu pri hoteli v chatovej oblasti Ortanella na koláč a kávu. Dopĺňame tekutiny a už nás čaká zjazd do Varenny.

Ešte jedno zablúdenie nás privedie na parádnu vyhliadku a môžeme pokračovať v zjazde. Krásny a miestami drsný trail po horskom hrebeni s úžasnými výhľadmi na Lago di Como...

Tie výškové metre, čo sme vyšlapali po asfalte teraz dávame dole po divokom traily, vlastne po značkovanom chodníčku zvanom Sentiero del Viandante ... nestretli sme nikoho.

Tá prechádzka večer po pobreží vo Varenne a pizza na brehu jazera sa nelíšila v ničom od atmosféry niekde na brehu Stredozemného mora...

Západ slnka za hory... a hodinu nato už pišťali gumy v zatáčkach vedúcich na Malojapass, bránu do Engadinu :)