Livigno MTB - Monte Resia 2858m.

22.03.2019
livigno-mtb-monte-resia-2858m-

Livigno je vo svete MTB pojem a na týchto stránkach máme tomuto kúsku Álp venovanú samostatnú a bohatú sekciu. Dnes si predstavíme takú klasickú kombináciu trailov v okolí Carosella s odbočkou na vyhliadkový vrchol Monte Resia.

Parking pod Motolinom údolná stanica je veľký a bezplatný. Pitná voda. Záchody neďaleko. Občas tu stretnem auto s evidentnými nocľahármi. Odtiaľto vyrážam po cyklotrase do ústia Val Federia. Dolinou vedia strmá asfaltka ktorá asi v polovici doliny sa zmení na šotolinu. Už v druhej polovici doliny prejdem okolo kravína ktorý popri tradičnom hospodárstve sa venujem zároveň turistom a ponúka nejaké občerstvenie. Prefrčím okolo a mierim si to do záveru doliny. Vľavo zhora sa tu dole vynára pekný trail vyrobený špeciálne pre MTB ja však idem rovno ďalej. Budem stúpať po šotoline ktorá sa neskôr zmení na zjazdovku.

Pokorne skloním hlavu zapichnem špičku sedadla do zadku a na najľahšom prevode metódou cik-cak to vyšlapem bez zosadnutia do sedla pod Carosellom. Tu sa napojím na trail smer vpravo. Tieto miesta pripomínajú mesačnú krajinu. Nachádzame sa na zjazdovke lyžiarskeho strediska. Čoskoro sa ale nálada zlepší pekným trailom sa dostávam až na vrchol Monte Resia. Bajk nechávam na vyhliadke pod vrcholom a kúsok hore idem v tretrách peši.

Výhľady parádne na všetky strany, tomu pohľadu na jazero z Monte Paré sa to však nevyrovná...

Spod vrcholu zjazdujem naspäť do sedla. Strmý chodníček rovno dole je určený iba pre pešiakov. Odtiaľto popri hornej stanici lanovky Carosella a za ňou sa už napojím na dobre značenú trať trailov. Snažím sa nestrácať moc výšku a kopírujem hrebeň. Zajazdím si celkom dobre aj na hardtaily. Stretávam ale iba samých ťažkoodencov na vééľkých bicykloch :)

Táto túra je trošku iná ako tie klasiky cez passo Gallo alebo Valécia ale tie ťažko vyšlapané metre do kopca som si dole užil a výhľady tiež neboli zlé... Roboty som tu mal tak na pol dňa...

K článku je pridané aj moje staršie video z Val Federie a spomínaného trailu končiaceho v nej. Počas túry na Monte Resia som ho vynechal. Pozorovanie svišťov už bolo iba popri tom...

GPX nájdete vpravo hore pod nadpisom.

Fotky Livigno MTB - Monte Resia 2858m.