Livigno - najkrajšia MTB túra

12.08.2009
livigno-najkrajsia-mtb-tura

O Livignu, talianskej bezcolnej zóne na hraniciach so Švajčiarskom som tu už písal vo viacerých článkoch. Žiadna z popisovaných túr však nezačínala a nekončila priamo v Livignu. Toto chcem napraviť týmto článkom. Aj keď som ešte celé okolie Livigna nepojazdil, čo by som chcel napraviť už budúci rok, tak táto túra mi jednoducho učarovala a myslím, že som nebol sám.

Základom túry je okruh cez passo Gallo na Tal./Švaj. hranici. Ako prístupová cesta nám poslúži Val Alpisella a na návrat som vybral z viacerých možností Val Trelu, kvôli jej super singeltrailu. Najkratšia varianta by bola vrátiť sa po uzatvorení okruhu cez passo Gallo naspäť ces Alpisellu a najdlhšia varianta by bola ísť popri Lago di Cancano a cez Torri del Fraele sa dostať na asfaltovú cestu vedúcu do Livigna, čo sme si vyskúšali toto leto.

Aj keď som sa už jednotlivým úsekom tejto túry venoval v iných článkoch, tak množstvo nových super fotiek ako aj jedinečnosť tejto kombinácie sediel a trailov ma prinútila napísať o tejto oblasti znova. Tých cca 65 km, všetko v teréne po štrkových a šotolinových cestách s veľa kilometrami singeltrailových zjazdov jednoducho stojí zato.

Mapka: v galérii. modrou sú vyznačené singl zjazdy

Trasa:

Livigno - k jazeru - stúpanie Val Alpisella - za sedlom odbočiť vľavo na chodníček - zjazd končí pri jazere, odbočiť vľavo - passo Mora - val Mora - v rozšírenej doline prudko vľavo (štrková cesta - popri statku - stúpanie, miestami tlačenie - chodníčkom cez trávnaté lúky - odbočiť vľavo - passo Gallo je najnižší bod po ľavej ruke - zjazd k jazeru - traverz ponad jazero, neskôr rieku - cez starý kamenný most - štrkovou cestou až k jazeru - tu sa uzatvára okruh

pri jazere doprava - po brehu až po odbočku na val Trela - strmé štrkové serpentíny - až ku chate Baita di Trela - odtiaľ singlom do sedla - zo sedla super zjazd do val Pila - v doline cez most vľavo - singlom ku jazeru - po brehu do Livigna

Foto: Roland Lipták

Fotky Livigno - najkrajšia MTB túra

RE: Livigno - najkrajšia MTB túra
Martin 22.07.2010
K článku bolo pridané prvé video zo zájazdu Vetroplachtouru. Bajkeri nech si dajú servítku na klávesnicu najprv!!

lidumil (tom.hroch@seznam.cz) - 24.07.2010
Mám to letos za sebou, ubrousek nepotřebuju :-) ale příští rok zase, je to prostě bomba, můžu jen doporučit všem, kdo mají bike rádi.

RE: Livigno - najkrajšia MTB túra
Tomas 25.02.2016
Ahojte, jedna sa o nejake zajazdy, alebo su to sukromne vyjazdy? Diky moc

Martin 26.02.2016
tento report je zo zájazdu Vetroplachtouru, v Livignu sme boli dva razy, bohužiaľ je momentálne Vetrotour mimo provoz, cestovku zrušila jedna oveľa lukratívnejšia pracovná ponuka :)