MTB okruh: Kesch Hütte - Bergün - Albula

29.06.2020
mtb-okruh-kesch-hutte-bergun-albula

Švajčiarsko - Graubünden - Engadin - St. Moritz - Val Roseg

Na tento bajkový okruh vyrážam z Val Rosegu. Však mám pod sebou dve kolesá tak načo používať ešte aj tie štyri na aute. Zjazdujem dole po kvalitnej šotoline (ťažko to definovať, také u nás nie sú) a na asfalt sa pripájam až v Samedane. Čaká ma dlhý deň a tak úsek až po ústie doliny Susauna absolvujem po hlavnej ceste. V osade Chapella sa z nej odpojím a začínam dlhé stúpanie Val Susauna. Najprv asfalt potom šotolina. V závere doliny je výživné stúpanie, pochvaľujem si ale vytuningovaný prevod 32 x 50 a tak to ide parádne.

Val_Susauna

Poznám to tu už z predošlých túr. Vlastne celý okruh som už kedysi išiel ale - opačným smerom. Dnes ma teda konečne prvý krát čaká ten smer správny - okorenený zjazdom z Keschutte do Bergunu. Najprv ale musím vyšlapať hore. Skoro všetko ide v sedle až na záver sa chodníček postaví a aj vďaka snehovým poliam musím trošku potlačiť. Nevadí, pri alpských túrach úplne normálna vec.

Na chate štyria hostia, dám si nusstorte a polku kolaloky. Posilňujúc sa vychutnávam aj výhľady na dominantu okolia: Piz Kesch. Snehu je na ľadovci ešte dosť ale isto už nebude bohvieakej kvality.

z_velkej_časti_zjazdné_stúpenie_ku_chate_Kesch

Čaká ma zjazd dole po chodníčku ktorým som už dva razy hore tlačil. Spomínam si nato s úškrnom , konečne to pálim dole a z brzd sa dymí :) Jemná šotoina miestami vyžaduje citlivé brzdenie. Aby som videl aj niečo nové pridávam si zachádzku do doliny Val Plazbi. Výhľady síce parádne ale rozhodujem sa nepodliehať vábeniu dobrodružstva s tlačením a nosením bajku, otáčam a uprednostním jednuduchý a dlhý zjazd do Bergunu.

Kesch_Hutte_2627m.

Tu sa na chvíľu zastavím. Sú to asi dva roky čo aj našimi médiami prebehla špráva o švajčiarskej turistickej dedinke ktorá sa rozhodla zakázať fotografovanie vonku v uličkách. Vraj cieľom malo byť to aby si ju prišli ľudia pozrieť sami osobne. :D Potom čo sa zdvihla proti tomuto nariadeniu vlna nevôľe starosta Bergunu musel túto správu dementovať s odôvodnením, že išlo iba o reklamný ťah turistického združenia. Ozaj šikovné to bolo veď táto agentúrna správa obletela celý svet...

Bergun

Pár fotiek si nájdete v galérii. Pokutu som nedostal.

Z Bergunu som vyrazil ešte na prieskum nástupu smerom na chatu Ela. Pre mňa nová oblasť a tak som si to potreboval obzrieť. Toto leto sa tu ešte chystám. Prírodný park Ela nazvaný podľa dominantného vrcholu má isto čo ponúknuť Vetroplachovi a jeho chuti pre huncútstva...

stúpanie_na_Albulapass,_z_Bergunu_cca_900v.m.

Po prieskumnom výpade som po rovnakej trase zjazdoval naspäť do Bergunu, tu už som začal aj netrpezlivo pozerať na hodinky. Nevedel som koľko času budem presne potrebovať na návrat cez Albulapass.  Po asfalte mi to však s rýchlymi univerzálmi Panaracer Driver Pro  išlo rýchlo a tak som sa do Rosegu vrátil s pekným náskokom pred zotmením. Počas stúpania na Albulu som si ešte obzrel nejaké tie kopce ktoré by mohli byť dobrými cieľmi na nadchádzajúcu sezónu.

Fotky MTB okruh: Kesch Hütte - Bergün - Albula

RE: MTB okruh: Kesch Hütte - Bergün - Albula
Jaraba 29.06.2020
A kde sú ľudia? Vidím len ľudoprázdne dedinky, ľudoprázdne hory, ľudoprázdne chaty... Ako z iného sveta!

Martin 29.06.2020
ľudia tí boli včera u nás na terase vo Val Rosegu, plnka, aj kopec talianov,, neboj všetko je ok, na túre už potom žiadne masy nepotrebujem ;)