MTB Tour de Mičiná

13.08.2016
mtb-tour-de-micina

Už som tu viackrát spomínal, že okolo Banskej Bystrice je neskutočne veľa možností na MTB. Tu je jeden námet na kolečko ponad Hornú a Dolnú Mičinú. Samé lúčne, poľné a lesné cesty s miernym sklonom, len miestami krátky stupáčik/padáčik. Terén vhodný na také pohodové pojazdenie, kam môžete vziať aj frajerku neznalú techniky jazdy, prípadne detiská. Alebo naopak, je to tu vhodné aj na rýchle „chrtenie“ s penou u huby, keď na potrénovanie nie je viac času ako po práci do zotmenia :-)

Samozrejme žiadne alpské velikány v pozadí, ale v peknom počasí s priezračným vzduchom, aké netypicky panovalo začiatkom júla, aj tá Poľana na obzore a strakatá vrchovinová krajinka na jej podhorí dokážu ponúknuť pekné výhľady.
Za_horizontom_nás_čaká_takáto_krajinka...
Odjazdov a dojazdov do mesta je tu viac. Zvolili sme ten najrýchlejší - po asfaltke cez Mičinský kopec, tesne za jeho horizontom sme len podliezli rampu a mohlo sa začať.
...a_o_kúsok_nižšie_točíme_doprava_na_lúky_cez_rampu
Najskôr po lúke, potom po prašnej ceste pomedzi lúky a polia až k starej asfaltke (Mičiná - Vlkanová), po ktorej ide žltá značka. Kúsok po nej a pri smerovníku za salašom odbočka na modrú, smerom na juh. Tu sa starý „družstevný“ asfalt chytro skončí a cesta vchádza do lesa.
O_chvíľu_vchádzame_do_lesa
Po tej modrej sa dá dostať k samote na Hrabovej, ale my sme pohľadali odbočku doľava, k maštaliam. Trocha blúdenia, ale dá sa, popri elektrických ohradníkoch (aj cez ne). Lebo sme potrebovali trafiť od tých maštalí ďalšiu „družstevnú cezpoľnú“ cestu do Dolnej Mičinej. V dedine sme sa vynorili priamo oproti kaštieľu.
Dolná_Mičiná_so_svojou_zanedbanou_dominantou
Smerom na Čerín si užijeme trochu asfaltu, ochutnáme fajný samoser na Mičinských travertínoch a hneď za nimi sa hodíme doľava, stúpame popri záhradkárskej kolónii. Dobrá cesta sa na chvíľu vnorí do zeleného tunela, kde treba aj hlavu zohnúť, ale v pohode, žiadna žihľava a burina namotaná na reťazi.
Nad_záhradkami_je_medzi_kríkmi_miestami_trochu_tesno
Serpentínka doľava, križovatka poľných ciest, a to už mierime zas na sever, nazad k Hornej Mičinej. Na úvod okrajom poľa, dole asfaltkou, na jej konci po lúkach k lesu. Tam je to trochu neprehľadné, lebo na lúkach žiadna cesta, len jemné stopy po autách a je ich viac. Treba pohľadať najdlhší „lúčny“ záliv do lesa, na jeho konci potom už lesom vedie cesta, do kopca.
...až_druhý,_viac_vľavo_za_kopcom
Vynárame sa na zarastajúcich lúkach pod vysokými borovicami, na miestnom turistickom značení, je to cesta z Hornej Mičinej do Oraviec. Treba sa dať doľava a po lúkach už len zísť na okraj Hornej Mičinej.
Okraj_dediny_len_šmykneme_popri_poslednom_dome...
Dedinu len lízneme popri poslednom dome a naposledy stúpame: lúky, lesy (ďalší zelený tunel), ponad jeden kameňolom k druhému, a to je všetko. Už len dole po pohlavnej asfaltke na hlavnú, priamo na vrchol Mičinského kopca. Sme tam, kde sme začínali. Cesta do mesta je rýchla, dezény sa vyčistia :-)

Fotky MTB Tour de Mičiná

RE: MTB Tour de Mičiná
Palo 15.08.2016
Pekný výletík, vďaka za tip. Skúsim, uvidím, či to podľa tej navigácie aj trafím :).

Ripo 16.08.2016
No hej, viem, chcelo by to gps zaznam...