Ostrov Krk

02.06.2011
ostrov-krk

Slovensko má šťastie, že jedno z najkrajších morských pobreží na svete je od Bratislavy vzdialené len pár hodín jazdy autom. Nie je preto ani žiadnym prekvapením, že krajina, kde vycestuje každoročne najviac slovákov (cca300 tisíc) sa volá: Chorvátsko.

Je známe že Jadranské ostrovy majú príjemnejšiu klímu ako pevnina a tak sme sa vybrali ju začiatkom mája otestovať. Naším cieľom bol ostrov Krk. Tento spolu s ostrovom Cres najväčší jadranský ostrov je zároveň od nás najbližším a vďaka mostu aj najdostupnejším ostrovom v Chorvátsku.

Vďaka ľahkej prístupnosti je pomerne husto obývaný. Cestovný ruch je tu rozvinutý a veľké letoviská majú dlhoročnú tradíciu. Hlavným mestom ostrova je rovnomenné mesto Krk. Párhodinová prechádzka uličkami a prístavom určite stojí zato.

Veľmi často navštevovaný je určite aj vďaka reklame starobylý Vrbnik. Mestečko na kopčeku nad morom pôsobí zaujímavo. Prechádzka jeho úzkymi uličkami je cieľom hlavne jednodňových výletov rôznych cestoviek. Vyberanie parkovného je tu preto určite zaujímavým zdrojom príjmu. Okrem úzkych uličiek nás zaujala aj pekná pláž pri prístavnom móle. Dostať sa na ňu dá jedine prechodom cez tunel v skale.

Vnútrozemie ostrova je zelené, poľnohospodárstvo tu prekvitá. Hroznu sa najviac darí práve pri spomínanom Vrbniku. Zaujímavosťou sú aj sladkovodné jazerá vo vnútri ostrova, ktoré slúžia ako zásobáreň pitnej vody. Turistami moc navštevované niesu. V južnej časti ostrova budete zase na každom kroku stretávať ovce.

V severovýchodnej časti ostrova je veľký záliv Uvala Soline. Jeho zaujímavosťou je takzvané liečivé bahno. Boli sme sa tam pozrieť, ale to takzvané bahno moc vábne nevyzeralo...

Najväčšou prírodnou atrakciou, ako tomu hovoria reklamné prospekty je vraj na ostrove jaskyňa Biserujka. My sme však dali prednosť outdooru pred indoorom :))

V západnej časti ostrova je najväčším strediskom Malinska. Pekné mestečko, prístav plážičky. Najviac nás tu zaujalo však to, že je chránené pred vetrom z pevniny "Bora", ktorý nás v Baške miestami dosť potrápil.

Pri ceste ostrovom si nemôžete nevšimnúť vyše 5 km dlhý asfaltový cyklistický chodník v okolí mesta Krk a Punat.

"Aha Chorváti sú šikovní vo využívaní eurofondov!" okomentoval som

po chvíli sa ozvala Slávka: "Ale však oni predsa nie sú v únii!"

"Hmm, tak asi to s tým cestovným ruchom myslia vážne!" povzdychol som si

Neskôr ma o tom presvedčili aj reklamné tabule pri cestách v Rakúsku. Myslia to tu s cestovným ruchom vážne. Určite vážnejšie ako doma na Slovensku :((

Na záver tohto úvodníka k ostrovu Krk spomeniem to najhlavnejšie: Mestečko a zároveň známe letovisko Baška. Jedna z najväčších kamienkových pláží na Jadrane. Zelené údolie obklopené podkovou vrchov. Okrem mora sieť turistických chodníkov a v máji pre nás to najhlavnejšie: skaly a prudko sa rozvíjajúce lezecké oblasti.

Ale o tom už v ďalších článkoch.

Reklamný slogan z Bašky hovorí: "Prísť znamená vrátiť sa!"

My sme sem pôvodne zavítali len na pár dní cestou na ďalšie ostrovy Cres a Lošinj. Keď sme po 20 dňoch odchádzali, vedeli sme, že sa ešte vrátime... :)

Fotky Ostrov Krk

RE: Ostrov Krk
kudi (janakudi@gmail.com) - 02.06.2011
Chystáme sa do vrbniku a chceli by sme sa cestou zastavit v nar. parku Risnjak. Neviete tam náhodou a nejakej zaujímavej ture?

martin 02.06.2011
v Risnjaku som ešte nebol, tento NP nad Rijekou môže byť zaujímavý, snáď sa tam raz kuknem. Odporúčam stránku chorvatsko.cz určite tam niečo bude, až sa chystáte na Krk tak ďalšie pripravované články budú pre vás možno užitočné :)

RE: Ostrov Krk
kudi (janakudi@gmail.com) - 07.07.2011
tak sme boli a urcite sa este vratime....s bicyklami, batohmi,lezenim,plavkami...paradne miesto:)

tribun (tribun_ludu@azet.sk) - 14.07.2011
ja som bol na Krku, na zaciatku jula 2011... hned som si o tom aj spravil blog (krk.tym.sk)...fotky mam vacsinou z Njivic na severe ostrova (je tam vacsi klud ako v Baške)