Pieniny a poľská strana na horskom bicykli

07.11.2016
pieniny-a-polska-strana-na-horskom-bicykli

Pieninský narodný park ponuka zaujímavé a pekné MTB trasy najmä na poľskej strane. Stačí vyraziť z Červeného kláštora prielomom Dunajca alebo z Lesnice za hranicu  do mesta Szczawnica. Odtiaľ je veľa možností na sever aj východ do pohoria Beskid Sadecki.

Zo Szczawnice som pokračoval do dedinky Jaworki a odtiaľ hore na sever popri Czarnej wode, asfaltka sa po pár km zmení na lesnú šotolinu, vystúpa do sedla Przehyba, kde nájdete dobre značené cyklo aj turistické trasy a poľských bikerov. Odtiaľ ostro doprava ľahkou širokou vstevkou na Wielky Rogacz 1132m n.m. a modrou značkou po PL-SR hranici dlhým hrebeňovým oblúkom, po drsných kameňoch aj mäkkej tráve až po Wysoki Wierch.

Úsek pri tomto kopci je nejazditeľný, treba trochu tlačiť a prenášať, cez žihľavu a ovady, ale odmenou je romantický zjazd lúkami okolo salaša až do Szczawnice do krčmičky na grilovaného pstruha :-)
Beskid_Sadecki,_cesta_smer_Wielki_Rogacz Od hraníc sa ponúkajú aj dlhšie alternatívy na Slovensko do Litmanovej alebo až do Mníška nad Popradom.

Roland Lipták

Fotky Pieniny a poľská strana na horskom bicykli