Davos MTB - Pischahorn

24.08.2014
davos-mtb-pischahorn

Švajčiari sú národ precízny a platí to aj v oblasti turistického ruchu. Pri plánovaní letnej bikovej dovolenky sme sa rozhodli, že pozrieme, ako to vyzerá na sever od Livigna. Pri browsovaní internetom som bez väčšej námahy narazil na stránky oblasti Davos - Klosters - www.davos.ch. Tak takto si predstavujem propagáciu oblasti pre potenciálnych návštevníkov! Stačilo pár klikov a dostal som sa k sprievodcovi tunajšími bikovými trailami.
Tento článok bude o jednom z nich.
Názov je jednoduchý - 645 Pischa. Je to skratka názvu kopca východne od Davosu, kadiaľ vedie trasa.
Parametre podľa sprievodcu: čas 5 hod., dĺžka 29 km, prevýšenie 1121 m, max. výška 2486 m n.m., obtiažnosť 3 z 5.
Pischa sme si vybrali ako kratší výlet v deň nášho presunu z kempu v Santa Marii do Davosu. Auto sme odparkovali nie v centre ako to radia v popise trailu, ale hneď pri vstupe do Davosu zo smeru od Fluelapass. Tu je parkovanie bezplatné.
Značky nás vedú najskôr lesnou cestou, ktorá čoskoro prechádza v lesný chodník. Ten sa vinie ponad potok Fluelabach. Les postupne redne, párkrát križujeme pastviny. Chodník je pekne technický, také cross country jazdenie.

V slušnom tempe prichádzame do Tschuggenu a križujeme asfaltku, ktorou sme ráno prifrčali do Davosu. Nad cestou chodník zostrmuje, viackrát zosadáme a biky tlačíme. Doma by sme takýmto chodníkom nepohrdli ani pre zjazd :)
To sme už v pásme alpských lúk, výhľady na okolité kopce sú úchvatné. Zrazu je pred nami čudná "dopravná" značka - Trailwork ahead. A za zákrutou naozaj zopár brigádnikov v plnom pracovnom nasadení - vyberajú väčšie skaly a vyrovnávajú chodník. Skrátka prebieha premena pešieho chodníka na bikový. Kedy sa niečoho takého dočkáme aj u nás? Asi nikdy :(

Dávame väčšiu pauzu na jednom vyhliadkovom mieste s lavičkou - uprostred lúky. Potom pomaly dobojujeme výšľap k hrebeňu. Smerujeme k vrcholovej stanici lanovky - je mimo prevádzky, funguje len cez zimu. Okolo nej náš chodník prechádza do nespevnenej cesty. Pár metrov od stanice už dosahujeme hrebeň a sme opäť na chodníku.

Ešte chvíľu hore-dolu a nasleduje najzábavnejšia časť - trailový zjazdík, sem-tam aj trialový :) To vtedy, keď na chodníku párkrát pribudnú väčšie šutre. Postupne sa nám otvárajú výhľady na Davos a protiľahlé kopce.

Rýchle jednoduché pasáže sa striedajú so strmými kamenistými a na spestrenie tu majú klasicky switchbacky  - t.j. ostré točky skoro do protismeru. Ale ide to rýchlo a ani sa nenazdáme a sme pri jazere - vraj Davosersee. Okolo neho a okruh uzatvárame na parkovisku.

Rišo Bohmer

Fotky Davos MTB - Pischahorn

RE: Davos MTB - Pischahorn
Jano 31.08.2014
Riso,poznam len pod snehom, mali sme tam raz pekny seniorsky obrak. Je to ale trocha bokom od Davosu.

marians 13.09.2018
Toto je úplne parádna túra. Vo vyslape za kaplnkou treba síce trochu potlačiť, ale nie zas až tak veľa. Hrebeň a hlavne zjazd sú fantastické.