Skialpaktuál zo Žiarskej doliny: Hrubá kopa

08.03.2015
skialpaktual-zo-ziarskej-doliny-hruba-kopa

Na MDŽ-ovú nedeľu vyšlo poriadne jarné počasie – skoro čistá obloha, skoro žiaden vietor, skoro žiaden mráz (len ráno trochu v doline), škoda že už aj skoro žiaden sneh. Ale nie, také zlé to ešte nie je, na pásoch sa dá od parkoviska a dokonca tá minulotýždňová nádielka prikryla aj neporiadok po spracovaní dreva na ceste, tak tá je pekná biela. Dole to ráno trochu hrkotalo, asi od polovice už normál sneh, aj sme sa počuli :-)

Okolo desiatej okolo chaty už mokro, stopa nad chatou smerom na Terasu tvrdá, po noci ešte dosť ľadová, vyleštená. Hore sme sa rozhodli pre Lúčne sedlo a Hrubú kopu: stopa komfortne natiahnutá, dokonca nikde aj v dvoch pruhoch, ale už mokrá. Až taká, že sa sneh už na pásy moc nelepil. Ale držalo to výborne, nepodklzovalo.

Na Hrubej kope ani nebolo treba hľadať závetrie. Do severu to vyzeralo perspektívne prašanovo, bolo vidieť aj pokreslený východný svah Spálenej. Naše južné svahy už samozrejme mokré, ťažké, ale len asi 10cm vrstva na pevnom podklade. Akurát, že sem tam zákerne pod tenkou vrstvou striehli šutre. To hore, dole v kotli to bolo pre sklznice bezpečnejšie.

Okolo obeda sme sa pustili dolu, už to riadne kašovatelo, sneh ideálny na snehuliaka. Veď sa za nami v strmších sklonoch gúľali poriadne veľké „slimáky“. Skúsili sme to po pravej strane potoka, ale je málo snehu, bolo treba príliš pomedzi kosovku kľučkovať, lepšie by bolo klasicky cez Terasu. Cestou sme ešte obzreli Jarný žľab v Baranci, zo osem ľudí išlo dole a vyzeralo to, že sa za nimi aj práši :-) Tak nabudúce...

Fotky Skialpaktuál zo Žiarskej doliny: Hrubá kopa

RE: Skialpaktuál zo Žiarskej doliny: Hrubá kopa
Jano 08.03.2015
Riso, tak ledva si strovil posledne Antibiotika, ides hned na skolsky vylet. Matus tiez starne, vlasy zacinaju byt blond.

Ripo 09.03.2015
Žiadna chémia, nechal som to na prírodu, hádam to zvládla :-) Inak prekvapilo ma, že v doline bolo nejako málo ľudí na to, aké bolo počasie...

RE: Skialpaktuál zo Žiarskej doliny: Hrubá kopa
Lucia 09.03.2015
Skvelé fotky, aj komentáre k nim. Ako vždy :-)