Biela Voda – Baranie sedlo – Hrebienok. Štedrý deň s lyžami

29.12.2015
-biela-voda-–-baranie-sedlo-–-hrebienok-ltedry-den-s-lyzami

Pravidelne každý rok trávime Štedrý deň na horách. Mamka je rada, že jej pri prípravách v kuchyni nezavadziam a ja sa teším na pohyb na čerstvom vzduchu. Tento rok padla voľba na klasický prechod z Bielej Vody cez Baranie sedlo na Hrebienok.

Kedže chceme stihnúť kapustnicu a rybu vyrážame skoro. Jedno auto necháme na Hrebienku, druhým ideme na Bielu Vodu. Vieme, že nás čaká dlhé nosenie lyží, no dúfame aspoň v krátky pohyb na pásoch cestou na Brnčalu. Za prvým mostom nevydržíme a ideme chvíľu na pásoch. Zakrátko kľučkujeme medzi kamene. Striedame krátke momenty na pásoch s pasážami, ktoré venujeme noseniu lyží. Snehu je menej ako na začiatku decembra, no nejako nás optimizmus neopúšťa.

Tomáš nás privíta ako sa na Štedrý deň patrí a obdivujme krásne vyzdobenú jedáleň s novou kachlovou pecou. Odovzdáme vianočný darček, ochutnám však len špenátovú polievku. Len takto diétne, aby som večer uvidel zlaté prasiatko . K fľaške nejako prekľučkujeme na pásoch. Potom už lyže na batoh, mačky na nohy a aj cepín do ruky. Je tvrdo, miestami až ľadovo. Nad fľaškou chvíľu aj na lyžiach, no aj s haršajzňami je to náročné. Pod sedlom teda opäť na mačky a čaká nás to isté, čo vo fľaši. Tvrdo pod sedlom až ľadovo. Konečne na slnku! Na druhej strane nás víta osvietená Malá studená dolina. Je 13:30 a my si akurát odmäknutým firnom užívame výbornú jazdu.

Baranie_sedlo_už_to_máme_za_sebou

Trápenie pri výstupe stálo za to. Dojazd až na Téryho chatu. Pozdravíme sa s Peťom, zaželáme pekné sviatky a ponáhľame sa vinšovať na Zamku. Malým hangom a popod Jazernú stenu stále na lyžiach – tvrdo a rozbité od pešiakov. Šťastné a veselé poprajeme aj na Zamkovského chate. Krátky ľadový úsek smerom na Hrebienok predsa len na lyžiach. Míňajúc Ľadový dóm sme 15:15 pri aute.

Napriek tomu, že je snehu málo, pekná túra za nami. Potešilo milé privítanie na každej chate na trase. Vianočnú atmosféru dotváralo slnečné a na túto dobu teplé počasie. Okrem tradičného zdravia, lásky, šťastia prajem všetkým čitateľom Vetromagu nech nám v novom roku konečne poriadne nasneží.

Lukáš Stanzel

Fotky Biela Voda – Baranie sedlo – Hrebienok. Štedrý deň s lyžami

RE: Biela Voda – Baranie sedlo – Hrebienok. Štedrý deň s lyžami
sherpa 29.12.2015
Lukas, a to chces zamlcane povedat, ze Rainerku a Petrasa ste obisli bez pozdravu a darceka? tak veru na sneh sa caka v celej Europe......a furt meska.