Skialpaktuál z VT: Baranie sedlo a Sedielko

07.11.2017
-skialpaktual-z-vt-baranie-sedlo-a-sedielko

Chata pri Zelenom plese - Baranie s. - Térynka - Sedielko a naspäť

Presne 7.11.2017 som ako jeden z posledných, minimálne podľa Knihy tvárí som mal taký pocit vyrazil otvoriť Skialp sezon 17/18.

Aktuálne a užitočné info pekne po poradí:

V prvom rade spomeniem trasu Biela Voda - Chata pri Zelenom plese (Brnčalka). Podmienky absolútne nevhodné pre lyže.

S lyžami som ráno vyrazil od chaty. Celá Veľká Zmrzlá dolina (VZD) je tvrdý, miestami ľadový sneh, viackrát som použil mačky a odporúčam používať aj kritické myslenie.

Pri návrate som vo Flaške použil mačky aj na zostup najužším a pekne zľadovatelým miestom.

MSD_(Michalkovo)

Baranie sedlo na druhú stranu do Malej Studenej doliny (MSD) je tankodrom, vidieť že cez víkend sa tu pekne vyšantili. Až to odmäkne pôsobením slnka tak je to super na lyžbu, ja som však lyžoval po betone.

Sedielko som už šlapal v tieni, záver peši, lyžba dobrá. Celá kotlinka pod Sedielkom je vysnežená ako v strede zimy. Paráda.

Pri návrate som už mal Baranie sedlo pekne odmäknuté tak som vyšiel až hore na lyžiach. Zjazd VZD: hore to šlo, prostredná časť kôra, dole ľadovo. Vrchnú časť Fľašky som obišiel.

Sedielko_a_Priečne

Celkovo: Ešte nikdy som nezažil hore toľko snehu o tomto čase. Miestami som mal pocit ,že som na jarnej túre a nie na začiatku novembra. Na jarnej preto lebo vtedy už musíme zdola lyže nosiť a hore je snehu stále dosť...

Sprejazdnené bolo aj Priečne sedlo. Aktivita bola aj v Elkovej zahrádke (Mačacom kotli). ;) - doplnenie: podľa posledných info bola dnes zlyžovaná Veterná štrbina a Baranie strážnica. Obidva zjazdy na slnku vo výborných podmienkach.

MSD: Na lyžiach sa dá ísť od Zamky. Dole s ťažkosťami sa dá zísť tiež po Zamku.