Skialpaktuál - Babky 14.02.2010

15.02.2010
skialpaktual-babky-14-02-2010

Západné Tatry
          Snehová kríza pretrváva. Rysuje sa pekný deň, nehodno sedieť doma. A tak aj za cenu znášania lyží človek - skialpinista skúša. Z pekného dňa sa stáva polopekný, zo skialpinistu poloskialpinista.
Z Vápenice cestou okolo chát sa dá, horší je po vstupe do lesa. Bokom, krížom, kade-tade sa dá prejsť, ale je na pováženie - pásy alebo vibram? Našťastie asi po 10min trápenia sa stáča chodník (modrá značka) doľava, zvážnica doprava. Síce zachádzkou, ale na lyžiach. Stará zvážnica sa neskôr napojí na ďalšiu zvážnicu, ktorá pokračuje na Babky (treba sa stočiť doľava, smerom hore). Neskôr sa k zvážnici pripája aj modrá značka, cesta je v celku vysnežená, na výstup akurát.

Počas stúpania sa objavovali v protismere aj borci na lyžiach a snowboardoch, celkom pekné iskričky. Od výšky cca 1 000 mn.m. je cesta bez kamienkov, ako sa neskôr ukázalo, aj zlyžovateľná. Z Rázcestia Pod Babkami (1 220m n.m.) je to zase cestou necestou, ale to je ešte nič oproti záveru Babiek. Tu to má na svedomí vietor, vyfúkané na trávu. Na záveternej strane sú ako na truc metrové záveje. Zlyžovať Babky nemá cenu, lepšie je pokračovať po hrebeni. Nie je to o nič lepšie, ale kosodrevina nad chatou v Červenci zadržala trošku snehu, takže sa dá na lyžiach zísť dole z hrebeňa ku chate. Kamene a kosovka trčia, ale dá sa im vyhnúť.
Od chaty sa dá polovica cesty zlyžovať, ostatné napešo. Jaaj, nech už sneží.