Silvestrovsko-Novoročný skialp z Tatier

03.01.2012
silvestrovsko-novorocny-skialp-z-tatier

Na víkend konečne prišlo dlhoočakávné sneženie. Už sme mali vytipované, čo by sa mohlo skúsiť - správna šifra je východné svahy. Už len premôcť únavu, lenivosť a ide sa na to!
Na Silvestra sme si s Matúšom vybrali chuťovku: Vyrážame ráno pred pol desiatou z centrálneho parkoviska na Štrbskom plese v ústrety masám ľudí. Na zjazdovke je to už lepšie, lyžiarov zatiaľ pomenej. Zo Soliska schádzame do Furkotskej doliny. Traverz striedavo na pásoch a peši - sneh je tu vyfúkaný, ako sme predpokladali. V doline sa treba prepletať kosovkou, ale ako sa blížime k nástupu do žľabu Sedielkovej kopy, snehu pribúda a už sa brodíme v čerstvom prašane. Spodok je primrznutý, prašan sa často oddeľuje ale je ho tak akurát, aby to ešte nezaváňalo lavínou. Boríme sa cca 20 cm. Na vrchu je menší prevejík. Cestou dole ho krajom preveríme - drží. Potom už smelo do žľabu, rozprávková lyžba! Späť tou istou trasou, trochu sa vytrápiť v kosovke a späť na Solisko, potom si užiť zjazdovku a o jednej hodine je dolyžované...

Na Nový rok sa nikto ďalší nepridal, tak v rovnakom čase a zostave ako v sobotu vyrážame ako notorici opäť na Solisko. Peší dole takmer žiadni, lyžiarov máličko. Tentokrát pokračujeme zo zjazdovky vyššie na Predné Solisko. Svah je vyfúkaný, opäť striedavo pásy, pešo. Traverzujeme popod vrchol a zostupujeme do Soliskového sedla. Tu sa podmienky opäť zlepšujú, snehu pribúda a v žľabe je to zasa okolo 20 cm na zmrznutom podklade. Dnes je však teplejšie, už to nie je taký prach ako včera. Navyše treba dávať pozor na zmrznuté hrudy, čo je pre tento žľab typické. Ale lyžba je to parádna, navyše keď sa dá zlyžovať po chodníku Mlynickej doliny až pred FIS - šutrov je tu minimum a tak už o dvanástej hlásime: hotovo!

Rišo B. a Matúš O.

Fotky Silvestrovsko-Novoročný skialp z Tatier

RE: Silvestrovsko-Novoročný skialp z Tatier
martin 03.01.2012
vetroplachTeam prešliapava stopu!

matus 03.01.2012
dobry clanok riso .. lyzovacka bola super