Skialpinizmus: Aktuálne z Vysokých Tatier

28.11.2007
skialpinizmus-aktualne-z-vysokych-tatier

Počasie túto jeseň pripomína jojo: teplo/zima,teplo/zima. Podmienky sa menia zo dňa na deň a to nielen kvôli počasiu. A preto prinášam opäť aktuálny stav:
Včera ešte v horách husto snežilo, pridal sa však nepríjemný vietor a mráz. Výsledok: starý sneh stvrdol nabeton a nový sfúklo do doliny. Včera boli podmienky na Solisku výborné po začiatok vleku, vyššie som sa nedostal, fučal silný vietor. Je otázne, čo z nového snehu hore zostalo. Na chodníku ku vodopádu Skok pribudlo miestami aj 3O centimetrov, ale v lese sú pod novým snehom kamene, takže som časť išiel dole peši, s lyžami v rukách.
      Po ceste zo Štrbského som si chcel odskočiť ešte na Popradské, ale cesta bola vypluhovaná na asfalt, dokonca lepšie než hlavná...
      Cesta naSliezsky dom bola ešte pred posledným snežením roztopená na asfalt, situáciu po včerajšom snežení nepoznám, ale neodporúčam.

Dnes som bol opäť na Chate pri Zelenom plese a situácia sa oproti pondelku úplne zmenila - k lepšiemu. Šlapať sa dá už po päťsto metroch a smerom hore snehu rýchlo pribúda. Od Šalvejáku som šlapal stopu a v lese bolo 30 cm čerstvého snehu. Zachránila ma až stopa od skútra, natiahnutá po rovinku pod skratkou. V okolí chaty boli už masy snehu, ktoré vietor sfúkol zhora, pod hrdlom(žlabom) som dal mačky a striedavo po ľade a brodením v prašane som vyšiel nad hrdlo. Nepáčil sa mi ten čerstvý sneh na tom betóne, tak som sa otočil a zišiel späť na mačkách. Spod hrdla super lyžba...

RE: Skialpinizmus: Aktuálne z Vysokých Tatier.
29.11.2007
fokty su moc do modra...co tak vyvazenie bielej :))

fotky boli robene už za šera, tak sa ospravedlňujem za kvalitu ta posledna je naschval taka tmava,chcel som aby bolo vidieť stopu,ale moc to nevyšlo

RE: Skialpinizmus: Aktuálne z Vysokých Tatier.
skialpinista z BB 05.12.2007
ale neboj, stopu vidno pekne... ta velka zmrzla ma laka...