Zaistené chodníky v Salzkammergut-berge: Traunstein

03.10.2013
zaistene-chodniky-v-salzkammergut-berge-traunstein

Salzkammergut-berge, jedna z najsevernejších horských skupín Álp, leží na východ od Salzburgu, výhodou pre nás je jednoduchý prístup - stačí odbočiť z diaľnice A1 doľava, prejsť pár kilometrov a stojíme pod niektorým z kopcov. Taký je aj Traunstein na východnom brehu jazera Traunsee - od exitu 216 cez Laakirchen a Gmunden je to na parkovisko na konci cesty asi 15km.

Traunstein samotný už síce patrí do susednej horskej skupiny (Oberösterreichische Voralpen), ale v podstate je na hranici, ktorá prechádza jazerom Traunsee. Podobá sa na náš Rozsutec, len asi 5x dlhšie to trvá smerom hore aj dolu. Od nástupu pod skalou až na vrchol sú to skoro 4 hodiny. Pritom výška sa od Rozsutca moc nelíši (1691m). Ani geologické zloženie, takže možnosti natankovať cestou nie sú ktovieaké. Zato kúsok od parkoviska sa dá. Pre rozmaznaných: buďte bez obáv, voda je tá istá čo pijú domáci z kohútika, tečie priamo z vodojemu.

Od brehu jazera vedú hore 2 zaistené chodníky. Severný (Hans Hernler steig) je strmší, ale riešený tak, že pricvakávať sa o lano veľmi netreba (použili sme ho na cestu dolu a je to aj bez istenia pomerne bezpečné). Nástup je od smerovníka na ceste, kde je aj pár parkovacích miest pri krajnici. Južný chodník (Naturfreundesteig) je bohatší na výhľady ponad jazero, strieda sa chodecký terén s niekoľkými peknými lezeckými vložkami, ale ľahučkými.

Hore sú dve chaty, vzdialené od seba asi 15 minút chôdze po hrebeni, na pol ceste medzi nimi sa pripája ďalší chodník (č.412, Mairalmsteig), ktorým sa asi za 1,5 hodinky dá zbehnúť na juh do doliny. Kúsok za tou druhou chatou (Gmundner hütte) je vrchol s megakrížom, odkiaľ konečne vidieť aj na východ a na juh. Kto si chce užiť poriadny hromozvod (Traunsee Klettersteig - obtiažnosť D, 150 v.m., asi 40 minút vraj), musí od Gmundner hütte zostúpiť k jeho začiatku po Hernlersteigu. Alebo sa Hernlersteigom vyštverať k nástupu od jazera.

Fotky Zaistené chodníky v Salzkammergut-berge: Traunstein

RE: Zaistené chodníky v Salzkammergut-berge: Traunstein
Pavel (durina.p@quick.cz) - 17.10.2013
Ahoj Rišo, môžem potvrdiť že je to naozaj nádherná lokalita s fantastickými výhľadmi hlavne pri východe slnka. Bolo mi umožnené venovať spoločný výstup kolegovi ako svadobný darček. Výhľad na Dachstein bol uchvatný.