Biely Engadin: Val Forno a Val de Fain

24.01.2016
biely-engadin-val-forno-a-val-de-fain

Najhoršia zima za minimálne 15 posledných rokov v Alpách pokračuje. Zatiaľ čo na západe už nasnežilo trošku viac, čo sa prejavilo aj padaním lavín s frírajdistami, vo východných Alpách posledná a vlastne jediná vlna sneženia akurát zariadila dostatok snehu pre bežkárov...

Vo Švajčiarskom  Engadine (St.Moritz) môžete zabudnúť na túry mimo zjazdoviek, a keďže po zjazdovkách môžu šliapať len majitelia cestovného lístka :) tak v krátkosti aspoň dva tipy na prechádzku do nádherných dolín Engadinu.

Val Forno sa nachádza východne smerom od Maloje . Parkujeme za Malojou v smere na Bergel, treba hneď odbočiť doľava a po pár stovkách metrov nájdete parkovisko (1790) v lesíku. Momentálne sa parkovné nevyberá. Začiatok sa ide po bežeckej stope, potom pokračujeme po ceste ku Lago Cavloc (1907). Cesta je prejdená ratrakom, takže na pásiky paráda, hore i dole. Od jazera pokračujeme po prešliapanej stope ku Plan Canin (1976). Zhodnotíme stav snehu, otočka a nazad. Pokocháme sa ľadmi a sme nazad pri aute. Cca 3-4 hoďky.

Val_de_Fain

Val de Fain už poznáme z letných bajkovačiek. Mierne údolie, tiahnuce sa v smere od dolnej stanice Diavolezzy, končí sedlom La Stretta. Toto sedielko je bajkerský pojem. Parkujeme na parkovisku pri dolnej stanici Diavolezza, parkovné bezplatné. Musíme s lyžami v ruke prejsť cestu, kúsok ideme popri nej smerom dole na Pontresinu a po asi 100 metroch sa už napojíme na stopu, ktorú prešliapali hlavne šliapači so snežnicami. Dolinou mierne hore krásna prechádza po slniečku v cca -15, a potom čiastočne na lyžiach (a stredný úsek aj znovu na pásoch) sa vrátime dole. Stav snehu sme zmonitorovali, bieda preveliká. Aspoň trošku sme sa na pásoch pošúchali... Cca 3-4 hodiny.

Takže prísť do Engadinu na bežky je určite dobrá voľba. Na skialp a freeride zabudnite...

Fotky Biely Engadin: Val Forno a Val de Fain

RE: Biely Engadin: Val Forno a Val de Fain
sherpa 25.01.2016
fuh.... no ale furt lepsie ako suchat pasmi po koberci v obyvacke.....takto aspon vonku sa da pokochat.