Bindelweg - Cesta chleba.

26.07.2008
bindelweg-cesta-chleba-Tento chodníček, traverzujúci horský hrebeň vypĺňajúci priestor medzi Marmoladou a Selagruppe je považovaný za jednu z najkrajších vyhliadkových trás Dolomitov. K jeho popularite určite prispela ľahká dostupnosť zo sedla Pordoi (parkovisko). Medzi pozitíva Dolomitov určite patrí aj to, že tento chodník je napriek veľkej návštevnosti prístupný aj horským cyklistom. Dozvedel som sa o ňom z viacerých zdrojov, niektoré ho radili dokonca medzi najkrajšie bikové traily Dolomitov.

Popis trasy:
                   Z passo Pordoi sa strmým trailom nr.601(miestami tlačenie) dostaneme na začiatok hrebeňa. Tu sa chodníček po chvíli prehupne na druhú stranu a otvoria sa výhľady na Marmoladu a lago Fedaia. Chodník traverzuje trávnatý svah (exponované pasáže), prechádza popri turistickej chate Viel dal Pan. Za ňou je niekoľko križovatiek, ja odporúčam okruh cez sedlo Porta Vescovo, kde sa dostaneme na svahy lyžiarskeho strediska nad Arrabou a príjemným traverzom sa napojíme na asfaltku vedúcu naspäť na passo Pordoi.

Pozor!
                   Na trase je niekoľko technicky ťažkých pasáží, exponované miesta a jazdu treba samozrejme prispôsobiť chodcom. Odporúčam absolvovať tento cca. 3 hodinový okruh buď v ranných alebo neskorších popoludňajších hodinách. Bude menšia premávka a jazdu si lepšie vychutnáte.

Z histórie:
                   Tomuto chodníčku, rovnako ako mnohým ďalším môžeme "vďačiť" 1.sv. vojne. Bol vybudovaný aby po ňom mohli zásobovať pozície na frontovej línii, aj preto má v domácom nárečí názov Cesta chleba - Viel dal pan.
          História na vás bude dýchať aj počas stúpania očíslovanými serpentínami na passo Pordoi, tu sa naháňali ešte Indurain s Chiapucchim a celé ďalšie generácie profíkov.

Hodnotenie:
          Z jazdeckého hľadiska by som tomuto okruhu určite nedal najvyššie známky, ale keď sa pripočítajú tie úžasné výhľady, tak tento okruh stojí zato.

Mapa: Tabacco 07

Fotky Bindelweg - Cesta chleba.