Es-cha runde - MTB Engadinské chuťovky

12.07.2016
es-cha-runde-mtb-engadinske-chutovky

Údolie Engadinu s jeho hlavným centrom St. Moritz je známe predovšetkým milovníkom zimných športov. Posledné roky sa však výrazne rozvíja aj ako letný cieľ pre bajkerov všetkých druhov.

Predstavíme si jeden pekný okruh určený hlavne takým tradičným EX, ako hovoril kamarát, Extrém Cross bajkerom.

Es-cha runde:

Parkujeme v obci La Punt (1687m) v údolí Engadinu poniže St.Moritzu v smere na Zernez. Odtiaľto začína asfaltové stúpanie na známy Albulapass (2312m). Asfaltovú cestu využijeme na jednoduché nabratie výšky. Neskôr budeme všetky tieto výškové metre zjazdovať v teréne.

Ešte pred dosiahnutím najvyššieho bodu stúpania odbočíme na turistický chodníček smer Es-cha hutte. Po krátkom tlačení sa dostaneme na traverzový chodník vedúci zo sedla Albula. Ním pokračujeme striedavo v sedle bajku s občasným zosadnutím až do sedielka, kde sa nám otvorí výhľad na Val d'Es-cha a masív vrcholu Piz Kesch. Odtiaľto pokračujeme jazditeľným traverzom až ku suťovisku, ktoré býva zastavané množstvom skalných mužíkov.

väčšina_mužíkov_po_zime_leží,_nejaké_foto_sa_ale_podarí

Tu je križovatka turistických chodníčkov. My pokračujeme ďalej traverzom až ku chate Es-cha. Na niekoľkých miestach je potrebné kvôli veľkým kameňom na chvíľu z bajku zosadnúť. Na chate sa oplatí dať si pauzu. Z terasy sú výborné výhľady na Berninské Alpy a okolie (jedálny lístok s cenníkom v galérii).

Po rozhovore s chatárom som sa dozvedel, že tento okruh už nie je zaznačený v najnovšom vydaní bajkovej mapy Engadinu. Miestna samospráva sa rozhodla, že na tejto trase nechce mať masy bajkerov. Zákaz tu ale nie je žiadny,  môže sa tu jazdiť úplne legálne.

Po občerstvení na chate, kde sa denne zastaví len zopár turistov, sa púšťam do zjazdu. Je parádny, ťažký, ale jazditeľný. Určite tu masy bajkerov nehrozili, ale čo už... Hlavne že to nie je zakázané...

Vychutnávam si dlhý a pestrý zjazd. Striedajú sa tu všetky druhy terénu. Záverečné pasáže po rýchlejších lúkach a napájam sa na štrkovú cestu, ktorá ma privedie až do osady Madulain. Odtiaľto už pokračujem cyklotrasou do neďalekého La Puntu a uzatvorím pekný, asi poldňový okruh.

Aktualizácia: v hornej časti pod nadpisom si nájdete odklik GPX na stiahnutie. Na začiatku zjazdu z chaty som si zabudol zapnúť hodinky, preto ten chýbajúci kúsok, nič tragické z orientačného hladiska...

www.sloger.sk

Fotky Es-cha runde - MTB Engadinské chuťovky

RE: Es-cha runde - MTB Engadinské chuťovky
marians (marian.surnicin@gmail.com) - 12.07.2016
Ten zjazd z chaty je ozaj taky ťažký? Resp. aký dlhý je ten ťažký úsek? Chcem ísť s manželkou. Napr. v porovnaní s madritschjoch.

Martin 12.07.2016
je to v pohode, oproti madritsjochu lahšie aj kratšie, kde neprejde zosadne na pár metrov,