Hrebeňom Kozích chrbtov MTB

06.06.2021
hrebenom-kozich-chrbtov-mtb

Kozie chrbty sú len taký malý zanedbateľný hrebienok ukrytý medzi Vysokými Tatrami a Kráľovou Hoľou. Z Juhovýchodu je dokonca extrémne blízko Slovenský raj. Nuž a napriek tomu sú pre obyvateľov Popradu také dôležité. Extrémne dôležité...

Dnes som na bajku vyrazil približovacím cyklochodníkom tak ako desiatky krát počas roku smer najbližší terén. V cestnom sedle Visová odbočujem doprava a zvážnicou ponad vojakov naberám výšku, neskôr v prudkej zatáčke odbočím vľavo. Stúpanie až tu naberie grády a skončí až na Krížovom vrchu.

Strom spadol len nedávno, výhľady , vydýcham a pokračujem strmým zjazdom ďalej kopírujúc hrebeň. Aj keď tu už jazdím roky stále je čo objavovať a ja používam len nedávno objavenú variantu (mapka na Strave)

Po peknom neznačenom chodníčku sa pripájam na modrú značku ktorá ma už dovadia až na vrchol Kozí Kameň, najvyšší bod Kozích chrbtov. V závere treba potlačiť ale to je neoddeliteľnou súčasťou MTB, v Alpách úplná samozrejmosť. Zjazdujem strmým úsekom na druhú stranu do sedla Tabličky, tu je križovatka turistických značiek a ja tentoraz využijem dlhšiu periódu sucha a odbočujem smerom na Vikartovce. Nezídem ale až celkom dole a motám sa príjemnými lesnými cestičkami smerom na Liptovskú Tepličku. Známy terén pre účastníkov MTB maratónu Horal.

hrebienok_smer_sedlo_Tabličky

V závere to predsa len zvrtnem asfaltkou na Vikartovce a výšlapom na križovatku Jakubčáková sa prehupnem po žltej značke do Lopušnej doliny. Dobrodružné sú tieto pojazdy, konáre na ceste, v kolajách treba meniť smer jazdy len opatrne a pri prejazde kalužami tiež treba rozmýšľať že čo a ako. Dobrý tréning jazdeckej techniky.

Z Lopušnej doliny už len hodím očkom na bobrie kráľovstvo a cyklochodníkom Svit-Poprad šlapem domov. Terénu dnes stačilo.