Kniha: Miroslav Langer - Slovenskom na bajku

23.10.2012
kniha-miroslav-langer-slovenskom-na-bajku

Keď som sa ako pravoverný Bajker vracal roky na rodnú zem a porovnával to, čo som videl a zažil v Dolomitoch, V Ortlerských Alpách a v Livignu s tým, čo panuje u nás doma, tak som rezignoval na akékoľvek domáce aktivity typu "sprievodca MTB" a podobne.

Dôvodom nebol len právny stav, aký u nás na Slovensku panuje, ale aj fakt, že váš obľúbený trail, ktorý si dáte každý rok radi znova a znova, odrazu už nemusí existovať...

Vládca slovenských hôr - lesný traktor Harvestor je neľútostný a neporaziteľný protivník...

O to viac som bol prekvapený, keď som sa dozvedel o knižke autora Mira Langera Slovenskom na Bajku.

Autor sa podujal na odvážnu a takpovediac partizánsku aktivitu. Prešiel sám a s priateľmi na bajku tie najkrajšie slovenské traily a podarilo sa mu to aj spracovať a doraziť až do konca - vydať knižku.

Určite v nej nie je všetko, ale tých 15 kapitol popisuje výber z najkrajších bajkových vecí, ktoré u nás máme. V knižke je množstvo pekných fotiek a CD s trasami vám pomôže nezablúdiť.

Slovensko má ešte stále veľa krásnych miest na tú pravú horskú cyklistiku. Pre bajkerov, ktorí chcú do ozajstného terénu, ponúka práve táto ojedinelá knižka množstvo ozaj dobrých tipov.

Knižku si môžete kúpiť tu.

Fotky Kniha: Miroslav Langer - Slovenskom na bajku

lendl 23.10.2012
dik martin, pekne si to napisal este dam linku na predaj http://www.gorila.sk/product/405179 miro

Matus (kuchynanet@gmail.com) - 24.10.2012
predpokladam, ze som vacsinu z tras presiel, ale aj tak som knizku kupil. treba podporit domacu tvorbu! podla ukazok to vyzera velmi pouzitelne. skoda je len, ze na slovensku sa naozaj zurivo tazi a chodnicky sa menia na blatove oraniska pripadne prekazkove drahy cez stromy a konare.

Mišo Launer 24.10.2012
Čauko Miro.Ja som knižku kúpil u kaktusáka v kamennej predajni KAKTUS BIK-u v Karlovej Vsi a má ju (samozrejme o čosika drahšiu) aj na e-shope http://www.kaktusbike.sk/ostatne-3/literatura . Inak fajná knižočka. Chcel som Ti to povedať vtedy ,keď sme sa ráno stretli na hlavnej stanici, no potom som ťa vyhľadal vo vlaku a spal si ako poleno, tak som radšej nerušil. Bol si trailbikovaťovať na Liptove , či vo Vysokých Tatrách? V žiline sme si tuším zamávali.Ja som dal vtedy trip v Malej Fatre Štefanová-Podrozsutec- Malý Rozsutec- Veľký Rozsutec- dol. Bystrička- Kraľovany a v nedeľu sme čučoriedkovali na Chabenci... .

Jaro 13.11.2012
Očakával som od knihy viac. Ide zväčšej časti o trasy po turistických chodníkoch alebo aj po trasách v národných parkoch kde je jazda zakázaná. Mohli byť uvedené aspoň alternatívy k uvedeným nepovoleným trasám. Beriem uvedené trasy ako návrhy pre tých ktorý nepoznajú uvedené lokality. zbytočne vyhodený peniaz.

lendl 14.11.2012
Velmi vitam aj negativne reakcie. Toto je zatial jedina, zial neviem si z nej zobrat nieco, co by pomohlo vylepsit dalsie vydanie. Ono nie je ina moznost ako viest trasy po turistickych chodnikoch. MTB na Slovensku je zakazane podla viacerych zakonov, takze nie je ina moznost ako zakazy ignorovat. Alternativy su nezeujimave.

Peter 01.12.2012
Tento typ knih sa verim na trhu uchyti. Avsak namiesto trapnych anglikanizmov typu "trainy" a nabadanie na nicenie narodnych parkov eroziou by to chcelo po slovensky opisane legalne trasy. Kazdopadne sa aspon zhodneme na tom, ze nas spolocny problem je erozia zo strany pilcikov a taziarov, tiez casto nie uplne legalnych, resp. ovela skodlivejsich k prirode ako cyklisti. Verim ze v SR je dost krasnych tras na ktorych je jazda na bicykli povolena.

cyklista (ze ochranari) - 28.09.2013
mily peter a jaro vy ste uplne hluchy a slepy ked mate problem s cyklistami po lesnych cestach ze vraj nelegalne a co je legalne traktor ano cyklista nie, ze vraj vytvaraju eroziu, ja si skor myslim ze eroziu mate v hlavickach ked kritizujete niekoho kto ma asi rad prirodu a cyklistiku a kto nici prirodu su takzv. ochranci prirody... ja skor myslim ze mame na sk viac nelegalnych ochrancov.....legalny cyklista