MTB Pojazd na Veľkej Javorine

19.06.2010
mtb-pojazd-na-velkej-javorine

Pri potulkách Slovenskom sa mi konečne podarilo zastaviť aj na kopaniciach priamo v Myjave. Dlhšie plánovaná akcička sa tak mohla uskutočniť. Nad Myjavou (325) kraľuje kopček Veľká Javorina (970). Celkom slušné prevýšenie sľubovalo nejaký ten zážitok z objavovania nového.

Hneď prvý deň sme šupli s kamarátom Pachom na rozjazdenie výdatný okruh. Po červenej na vrchol V.Javoriny a potom okruh už na českej strane a zase po červenej späť. Z postrehov len toľko, že drevorubači nezaháľajú ani tu, napriek prevýšeniu cestičky celkom mierne. Len kde-tu malú placku človek zaradí. Pri výjazde červenou hore je dobré použiť starú asfaltku na hrebeň (hranica) a potom po zelenej sa napojiť zase na červenú. Dole kopcom červená zjazdná.

Z vrcholu úžasné výhľady. Samozrejme, mojím hlavným cieľom, ako ináč, bolo zmapovať chodníčky dole kopcom. Prvý deň sme šupli dole modrú značku na Moravu. Hore síce krátky, ale pekný úsek, potom dlhýýý rýýýýýchly zjazd zvážnicou.

Druhý deň bol deň D. Znova výlet (od slova letieť), nie výšlap na V. Javorinu. Kuknúť na Holubyho chatu, popod vlek ku vysielaču a zjazdujeme po červenej do krajiny majstrov sveta. Červená splnila predstavu o peknom zjazde. Pokračujeme ďalej okolo Kamennej boudy po červenej.

Tu máme dve varianty okruhu s cieľom opäť na Veľkej Javorine. Slnko peče, vody ubúda, volíme kratšiu variantu a po žltej značke si okruh skracujeme. Hrebeňom sa dostaneme na križovatku so zelenou nad osadou Strání. Zjazd po lúke ja zarastený trávou tak sa cestou necestou popri lese dostneme dole do obce Květná.

Odtiaľto by sme sa dostali zjazdnou zvážnicou pod Javorinu ale ja chcem vidieť ako vyzerá zelená značka. Zjazdík by to bol pekný, ale do kopca tlačíme. Sem-tam popadané stromy. Z toho, čo som tu za ten krátky čas videl by to bol určite najkrajší zjazd z vrcholu Veľkej Javoriny, len tie stromy...

Pacho si na výlete s Vetroplachom konečne vychutná aj tlačenie a nosenie bicykla. Obyčajne sa s bajkom venuje len jazdeniu :)) Dehydrovaní vychádzame z lesa pri Holubyho chate. Je mimo prevádzky, ale stavbári nám dovolia nabrať si vodu. Túru končíme zjazdom k vodnej nádrži Stará Myjava. Pacho sa mi snaží ukázať trejlík k nádrži. "Ešte aj toto doj*****!!" Nie veľa pekných slov na správcov našich lesov dnes padlo... Tu umyjeme bajky a po asfalte naspäť do Myjavy.

Toľko z prvého pojazdu na Myjave. Určite nie posledného!