MTB preteky Ilovníckym hrebeňom

18.05.2022
mtb-preteky-ilovnickym-hrebenom

Preteky na horských bicykloch sa tešia už dlhé roky veľkej popularite. Tzv. MTB maratóny sa organizujú naprieč celou krajinou a snaha organizátorov o čo najväčšiu účasť býva často naplnená. Štandardom je viacero tratí rôznych dĺžok a obtiažností.

Už v dávnejšej minulosti sa mi podarilo absolvovať viaceré tieto podujatia a potom po dlhšej pauze boli práve preteky Ilovníckym hrebeňom tou akciou, ktorou som sa aspoň na chvíľu opäť vrátil k obľúbenej aktivite. Už pred štyrmi rokmi, keď som absolvoval dlhú trať Ilovníckym hrebeňom, som bol veľmi prekvapený úrovňou trate. Tá bola totiž z veľkej časti upravená a tvoril ju singltrail, o akom sa už na väčšine podobných podujatí ani neodvážite snívať. Vyvrcholením zážitku bol potom ešte zjazd kopaným flowtrailom do Sniny, ktorý je súčasťou Sninských singláčov.

Priznám sa, že kedysi dávnejšie som viaceré slovenské podujatia začal prezývať MTB preteky po lesných asfaltkách a makadamových štrkových zvážniciach. S horskou cyklistikou (tak ako som ju mal rád) to prestávalo mať veľa spoločného. Preto som bol pretekmi vedúcimi po singláčoch, kde človek išiel prakticky stále v zákrute a riešil techniku jazdy, celkom uchvátený.

Keď som sa túto jar rozhodoval, či budem merať nie zrovna najkratšiu cestu na "ďaleký východ", bola to práve trať a jej parametre, ktoré rozhodli o mojej účasti. Tento rok som sa nakoniec zúčastnil strednej trate, kde som ocenil hlavne neskorší štart o 11:00 hod. Opäť to bola poctivá, technicky náročná trať plná singlov a technických pasáži nielen dole kopcom. Do toho všetkého nás ešte preverilo aj šmykľavé ílovité blato a mali sme možnosť pochopiť, odkiaľ ten názov: Ilovnícky hrebeň.

Dlhá trať (75 km), ktorá odštartovala už o deviatej ráno, mala samozrejme ešte oveľa väčšiu porciu trailov, vrátane spomínaných Sninských singláčov. Za zmienku ešte stojí, že jej celkovým víťazom sa opäť stal nestarnúci Karel Hartl (1977), ktorý už je svojím vekom pekne hlboko vo veteránskej kategórii.

Ilovnícky hrebeň je možné odporúčať všetkým jazdcom, či už ako ozaj poctivé preteky, ktoré vás patrične preveria aj po technickej stránke, ale samozrejme sa tam môžete vydať pojazdiť aj mimo pretekov. Ozaj chvályhodné je, že na Slovensku (obzvlášť na východe) sa nám neustále zlepšujú možnosti jazdiť na kvalitných trailoch a tu je nutné poznamenať, že je to predovšetkým vďaka dobrovoľníckej práce množstva nadšencov.

výsledky Ilovnícky hrebeň 2022

Na tomto videu si môžete pozrieť časť zjazdu Ilovníckym hrebeňom - natočené mimo pretekov.

Záznam štartu strednej trate:

Web organizátora pretekov: laboreckamtb.sk

Záznam časti trate priamo z pretekov od pretekára, ktorý mal na sebe kameru: