Parádne žiletkárske stúpania: Sučianska dolina

12.06.2021
paradne-ziletkarske-stupania-sucianska-dolina

Väčšinou nadávame, keď sa na lesné cesty lejú tony asfaltu (väčšinou z eurofondov). Ale má to aj svoje výhody pre „žiletkárov“ a tu je jedna z nich, na severe Turca. Krivánska Fatra nie je „svetoznáma“ svojimi dolinami, ale do Sučianskej chodím od r. 2013 na cesťáku veľmi rád – lebo niekedy vtedy tuším položili až hore nový koberec. Už som dlho nad tým uvažoval, ale keď Imroman na MTBikeri môže takéto chuťovečky robiť, prečo by sme aj my tu nemohli mať niečo, však? :-) Skromnejšie síce, bez profi videa, ale aspoň fotky a gpx ako návod, ak by niekto cezpoľný chcel skúsiť. Domáci vedia, majú tam zopár segmentov.

Najlepšie je asi začať od Váhu, teda z mosta nad ním. To je stále do kopca a najmä takmer bez áut. Kto by chcel ešte pár výškových nahonobiť, pôjde ako ja od začiatku modrej značky, priamo z city od kostola. Výhodu to má ešte jednu, že sa tam človek po výkone môže rovno odmeniť jedným oroseným, na terase pod slnečníkom. Lebo toto stúpanie je úplne geniálne počas horúcich letných dní, keď sa „asfalt topí“. Takmer osem kilákov, prevažne v tieni lesa, popri potoku. Mňam. Dole príjemný sklon, v strede sa trošku pritvrdí a posledných asi 700 m už taká lámavica. Asfalt končí na križovatke zvážnic, kde pretína "mtb traverz Krivánskej Fatry"

...a_potom_prudšie_okolo_priehrady.

A ešte jedna chuťovečka je tam: „Mur de Sučianska“ ako domáci nazvali jeden z miestnych segmentov, takú krátku (500 m?) odbočku v hornej časti doliny nad priehradou, ktorej eurofondy tiež dožičili nový povrch. Oficiálne sa dolinka volá Pod Čiernym kameňom. Megasklon, najmä hneď kúsok po odbočení - Strava tam ukazuje miestami až 30%, ale to hádam až nieeeeee :-) No už to chce aspoň kompakt.

V oboch prípadoch len úplne hore je cesta trochu zahádzaná hlinou po ťažbe, inak sa dole fičí bezpečne. Už sa síce asfalt na niektorých tienistejších miestach vplyvom mrazov trochu mrví, no stále je to vysoký nadštandard - aj v porovnaní s normálnymi cestami. Len dve zákernosti sú cestou dole. Také lavóriky, kde sa podložie prepadlo a asfalt sa len prehol. Ale just na pravej strane cesty - dosť na veľký problém vo veľkej rýchlosti. Prvý lavór je hneď hore a dobre ho vidno, lebo voda doň splachuje bordel. Ale druhý je až dole pri farme, kde cesta vychádza na lúky a je takmer neviditeľný, lebo na úplne čistej ceste - pozor naň!

To je tak všetko, parametre nemerali hodinky COROS APEX a podrobnosti doplnia fotky v galérii.

Fotky Parádne žiletkárske stúpania: Sučianska dolina

RE: Parádne žiletkárske stúpania: Sučianska dolina
sherpa 13.06.2021
taky pekny Turciansky Biely kriz ;-), fajna trasa, aj zabrat da, aj oko potesi, aj chrbat vychladi. len sa ti asi ruky triasli v tej odrazke, zato skvela fotka bicigla z toho vznikla.