St. Moritz MTB: Albula trail

14.09.2019
st-moritz-mtb-albula-trail

Švajčiarsko, Engadin, St.Moritz

Zatiaľ čo budovanie a hlavne legalizácia MTB trailov na slovensku je v rukách aktivistov a občianskych združení a tí postupujú s veľkým úsilím v podstate v súboji s oficiálnou úradníckou mocou vo Švajčiarsku pracujú budovateľské MTB jednotky platené a podporované práve miestnou samosprávou či turistickými združeniami.

Vybral som sa pozrieť na jeden taký nový trail kde pracovala práve takáto jednotka budovateľov. Na MTB scéne prebieha čoraz častejšie diskusia, že takéto budovateľské aktivity nemusia vždy priniesť zlepšenie. Jedná sa o prípady keď z pekného prírodného trailu s kameňmi, koreňmi a prirodzenými prekážkami ktoré sú síce s ťažkosťami ale prejazdné sa zásahom takýchto budovateľov stane ľahký rovný chodníček bez prekážok...

Albula_hospic_s_možnosťou_ubytovania_aj_občerstvenia

Keď sa chce človek pustiť dole tak sa musí najskôr dostať hore na štart trailu. Ja som na to použil asfaltové stúpanie z La Punt vedúce cez sedlo Albula. V sedle sa dá občerstviť, je tu dokonca reštaurácia či možnosť ubytovania. Albulapass je otvorený iba cez leto, v zime je zavretý. Ale v lete sa zo sedla dá napríklad vyrážať aj na pekné pešie túry.

Samotný trail začína na parkovisku priamo pri budove hospicu. Najprv sa chodníček kľukatí po rovine, treba aj pár metrov nastúpať a potom už následuje sľúbený zjazd. Pasú sa tu ináč všade kravy a tie si tiež dajú radi Flow a tak miestami už chodník niesol známky opotrebenia kopytového :)

mostík_spravili_fajne

Aby bolo hneď od začiatku jasné, turistický chodník tu bol už aj predtým a teraz sa o neho delia v podstate turisti s bajkermi. V civilizovanej krajne by to nemal byť žiadny problém, hlavne keď hore nevedie žiadna lanovka a dostať sa tak na štart vyžaduje nejaké to úsilie.

Počas dlhšieho pobytu na traily keďže ma zdržalo fotenie aj troška filmovania som nestretol ani jedného kolegu. Celkove som zhodnotil, že trail je spravený s citom, na viacerých miestach sa isto zlepšila situácia z hľadiska bajkera. Predovšetkým v dolnej časti je šikovne upravená časť ktorá by ináč bola permanentne rozbahnená a mokrá...

Albula_trail

V závere trailu som natrafil na obchádzku ktorá hlásila prácu na polome ktorý spôsobila víchrica. Pokračoval som aj tak ďalej až som začul motorové píly. Nebol som ešte ďaleko a tak som sa vrátil. Obchádzka nakoniec nebole tiež na zahodenie, možno ešte lepšia ako originál...

Celý tento trail nie je nejaký hit ktorý by mal získať oscara. Jednoducho sa len pekne sprejazdnil chodník ktorý nebýva nejako moc frekventovaný. Zaujímavé by bolo ho využiť napríklad pri nejakom dlhšom prechode alebo okruhu cez Keschhutte...samozrejme s dlhými úsekmi aj po asfalte.

Viac sa už dozviete v galérii, priložené je aj krátke video a mapka s GPX...