Tatranský štvorboj - jarná cyklovýzva

29.05.2009
tatransky-stvorboj-jarna-cyklovyzvaUž dávnejšie ma lákalo skúsiť na jeden záťah 3 vysokotatranské horské asfaltky (inde sa nedá) - Popradské pleso, Sliezsky dom a Hrebienok. Vtedy som ešte nemyslel na Štart, asfaltku tam natiahli len nedávno. Minulý rok som stihol len Hrebienok a Sliezsky, počasie tretí výjazd prekazilo, ale teraz na konci teplého mája mi už nič nestálo v ceste skúsiť všetky 4 výjazdy.

Z Popradu vyrážam okolo obeda vo voľnom tempe cez Svit, Štôlu a Vyšné Hágy, začína prvé stúpanie na Popradské pleso cca 4 km, vravím si zahrievacie, treba sa šetriť na neskôr. Asfalt nový hladký, aj pustiť dole sa občas dalo pomedzi odskakujúcich turistov :-)

Presun do Tatr. Polianky mierne z kopca, kde začína najtažší úsek - nekonečných 8 km na Sliezsky dom. Stúpaš stále rovnako, niet kde oddýchnuť, len trpezlivo krútiť. Povestná je posledná 2 km pasáž, keď budovu hotela otvorenou dolinou vidieť z diaľky, ale približuje sa sakra pomaly! Konečne, malebné Velické pleso, ale chladná betónová budova pôsobí ako vždy nevľúdne, ani sa neunúvam vojsť, stačí foto a poď dole kým telo nevychladne, až tu ma napadlo výlet zdokumentovať.

Presun do Smokovca je oddychový, 2,5km výjazd na Hrebienok je najstrmším stúpaním, naštastie aj najkratším. Výdych, foto, a opäť zjazdík známymi zatáčkami...

Tatranská Lomnica, na lanovkovú medzistanicu Štart som po asfalte ešte nešiel, ale nečakám nič ťažké. 3 km cesta sa velmi zoširoka kľukatí, zážitok z romantickej tatranskej prírody kazia len pohľady na rozrýpané široké zjazdovky pompéznych plánov spoločnosti JebkoandTrtko. Decentné stúpanie sa len ku koncu zdvihne a pohrozí, ale na to už kašlem, sú to posledné metre aj keby som sa mal doplaziť..... Som tu, je to za mnou!! Opieram bajk o múrik a ľahám na lavičku...

Ale ešte lepšie je zísť sa vyvaliť k bufetu Relax pri jazierku, doplniť tekutiny, kalórie. Dojazd do Popradu je len nutným zlom, posledný krát treba rozhýbať tuhnúce svaly a dokrútiť tých 12 km do tepla príbytku...

Celková dĺžka 102 km, čas jazdy 5h40min, celkové prevýšenie 2010m, priemerná rýchlosť 17,5 km/h.