Vysoké Tatry: Húpačky MTB

17.04.2015
vysoke-tatry-hupacky-mtb

Dávnejšie som dostal nápad raz za život vyjsť na Zbojnícku chatu na bicykli, v zime samozrejme. Neviem odkial to prišlo, ale sny si treba občas plniť. Kľúčové budú podmienky - tvrdý ujazdený nosný sneh, bez ľadu. A vhodný bicykel, napr. aký pred pár rokmi vymysleli bikeri na Aljaške, tzv. fatbike alebo snowbike. Aby sa dalo jazdiť po snehu, treba široké plášte, fyzika nepustí. Z týchto kultových bicyklov sa pomaly stáva bežný artikel mnohých výrobcov, neodolal som, keďže bývam pri horách plus diagnóza bikepozitive, a v januári som objednal tučného Argusa.

Koniec marca už nie je ideálny, sneh sa topí a mení na kašu, tak idem len skúsiť pozrieť sa do doliny a vyjsť aspoň nad tzv. húpačky, vstup do Veľkej studenej doliny. Už prešmykovanie nad Hrebienkom hlási jasné limity, dnes to na chatu nebude, neskoro. Ale statočnými skialpinistami vyjazdené húpačky, chránéne pred slnkom stromami povzbudzujú do ďalšieho krútenia resp. viac tlačenia tohto 15kg tučniaka.
V doline sneh kašovitý, potlačím kým to bude mať zmysel, končím v strede doliny. Škoda, tu je dolina príjemne rovná parádne by sa krútilo. Vnímam
prekvapené pohľady a veľavravné úsmevy skialpinistov, na ich mieste by som sa tiež tak usmieval :-).

Húpačky_MTB

Prvý zo skupinky kričí ostatným: Pozor ide bicyklista! Ďalší sa pýtajú či mám namierené do Kráľovského žľabu, odporúčajú aj mačky. Veru tie by sa občas zišli, kombinácia bicykel a mačky, prip. lavínová výstroj aj mne príde bizarná :-) Púšťam sa dole, nadávam na slabý dezén plášťov, tie musia jednoznačne preč, na šikmom chodníku vôbec nedržia stopu, celý bike podšmykuje, dvakrát celé telo dopadá do mokrého snehu. Ale vjazd do húpačiek je odmenou za celú túru, podklad drží, jemne to púšťam aj do klopených zákrut, toto priatelia je pravý terén pre tento druh bicykla!

Škoda, že to takto lyžiari nevyjazdili aspoň spod Závratu :-) Podhustene pneumatiky príjemne pružia, doležite je správne podhustiť, 0,5-,0,8 bar. Foto pri Rainerke, a z Hrebienka po asfalte a teréne s pocitom jazdy na BVP-1 (bojové vozidlo pechoty) končí jarná jazda pri výbornej káve U nosiča :-)

Roland Lipták

Fotky Vysoké Tatry: Húpačky MTB

RE: Vysoké Tatry: Húpačky MTB
sherpa 17.04.2015
pekny pokus. ale ten dezen je bud na cerstvy mencester s akurat podkladom alebo do mesta.