St.Moritz MTB: Fuorcla Valletta a Pass Suvretta

12.09.2017
st-moritz-mtb-fuorcla-valletta-a-pass-suvretta

Švajčiarsko - St. Moritz - Samedan - Celerina

Oblasť lyžiarskeho strediska Corviglia nad St. Moritzom nie je to, čo by som často vyhľadával v lete s mojím bajkom. Vyhýbate sa bágrom, nákladným autám, pri šlapaní do kopca vás predbehujú štvorkolky a potom to zaklincuje skupina po zuby vyzbrojených bajkerov dávajúcich si to dole po šotoline vhodnej tak na jazdu do kopca...

Ale... v bezprostrednej blízkosti toho všetkého sa nachádza predsa len pár chuťoviek ktoré stoja zato. A tak parkujem na bezplatnom parkovisku medzi Samedanom a Celerinou a vyrážam.

Čaká na mňa už dôverne známy výšlap serpentínami od dolnej stanice lanovky v Celerine. Odtiaľ na Marguns a stále hore... Na najľahšom prevode cik-caky po strmej šotoline. V závere už musím aj zosadnúť. Napojím sa n aturistický chodník vedúci do Fuorcla Valletta. Odtiaľ som ešte nikdy nezjazdoval. Nedávno som tu ale bol peši, a po tej skúsenosti som sa rozhodol, že to pôjdem aj na bajku. Neodrádza ma ani snehové polia pod sedlom, dajak už bude...

A bolo výborne. Zjazd na druhú stranu sa dal už zhora. Kôli snehu som zosadol dva razy a potom to už šlo. Parádny štrkovo hlineno kamenistý zjazd, všetko zjazdné aj keď nechýbali nejaké tie selektívne miesta.

Pri Alp Muntatsch som si už nebol istý kde začína trail, ktorý mi ukázali miestny borci pri večernej engadinskej lige a tak som sa pustil dole po štrkovej ceste. Z nej som ale po chvíli odbočil doprava na značkovaný chodník. Najprv som si myslel, že budem musieť zosadať ale nakoniec sa to ukázalo ako parádny objav. Všetko zjazdné a veľmi pekne.

Prechádzam chodníčkom ponad Samedan a zbadám možnosť dostať sa na pekný trail ktorý som minule absolvoval peši. Ním prichádzam až rovno ku autu. Oplatilo sa.

Zastávku pri aute využívam na občerstvenie a doplnenie zásob. Vyrážam na druhé kolo.

Opäť to isté stúpanie na Marguns. Niekomu by to mohlo vadiť ale ja si vychutnávam serpentíny v hustom ihličnatom lese. V týchto lesoch je krásne. Staré limby, borovice, červené smreky. Po smreku tak neslávne známom zo slovenských kalamít tu nie je ani stopy...

Nad Marguns odbočujem doľava na Corvigliu. Potom ešte pár serpentín. Prechádzam popod Piz Nair a miesto kde bol štart zjazdu na nedávnych MS v zjazdovom lyžovaní. Tu niekde začína pekný traverz do Pass Suvretta. Z tohto sedla sa oplatí zjazdovať na obe strany. Varianta Val Bever je ale dlhšia a záver vedie dlho po šotoline. Zato varianta do Val Suvretta končiaca Fopettas trailom v Champferi je výživná po celej dĺžke.

Je to parádny zjazd. Dostatok selektívnych miest. Veru aj som zosadol.(dobrovoľne)

Z tohto zjazdu som natočil aj krátke video. Začína na spomínanom traverze a končí umelým trailom v lese.

Hore nad článkom nájdete odklik na súbor GPX.

Podrobné info a mapky v galérii pod článkom.