Chorvátsko: MTB chuťovka v Baške

28.07.2011
chorvatsko-mtb-chutovka-v-baske

Už pri pešej túre na vrch Hlam som si všimol krásne serpentíny vedúce borovicovým lesom z Bašky na planinu aj iným okom ako okom obyčajného turistu.  Oko sofistikovaného bajkera začalo chodníček okamžite zameriavať a vyhodnocovať. Výsledkom toho bolo, že za pár dní som využívajúc príjemné májové teploty naskočil na bajk a vydal som sa tento nádherný chodníček zokruhovať.

Vyrazil som z Bašky po hlavnej asfaltke vedúcej cez Dragu Baščanskú smerom na sever. Je to vlastne jediná prístupová cesta do Bašky. Nie je kde zablúdiť. Ak sa niekto chce za každú cenu vyhýbať asfaltu tak sa pomerne veľká časť dá ísť aj cestičkami mimo hlavnej cesty.

Na miestach, kde sa cesta už začína dvíhať, je budova starej, dnes už nefunkčnej diskotéky s názvom Portafortuna. Oproti je parkovisko, kde parkujú lezci. Tu sa ešte pred budovou stojacou na pravej strane dvíha do kopca odbočka vpravo. Býva na nej rampa.

Touto štrkovou cestou som sa dostal dlhým traverzom na planinu. Na nej je množstvo múrikov z kameňa. Posledné zelené miesta pripomínajú, že kedysi to tu bolo asi zelenšie.

zjazd_do_Bašky

Videl som po ceste aj zopár hadov. Tím sa tu darí, ale ako cyklistu ma teraz moc nevzrušovali. Prepletajúc sa medzi múrikmi som sa pomaly približoval k vrcholu Hlam a k okraju planiny. Na niektorých miestach trebalo zastaviť a otvárať a zase zatvárať bránky. To kôli všadeprítomným ovciam.

Po prejazde planinou som sa dostal až ku múriku, ktorý ohraničuje hustý borovicový les. Toto miesto som už poznal z pešej túry a tak som vedel. čo ma čaká. Vychutnávajúc si dlhý zjazd až do Bašky som si spravil ešte zopár fotozastávok. So statívom si už rozumiem dobre, len som si na foťáku nevšimol nesprávne nastavenie...

Nevadí, aj z týchto fotiek si budete môcť dobre predstaviť o čo tam šlo... o určite najkrajší zjazd na ostrove Krk. Po necelých troch hodinkách som už bol späť pri Slávke na pláži. Po takomto výlete je aj studené more príjemné...