St. Moritz MTB: Septimerpass 2310m.

30.09.2013
st-moritz-mtb-septimerpass-2310m-

Septimerpass (2310m) je bajková klasika. Počul som o ňom už dávnejšie. Keď som ho chcel zokruhovať, tak sa mi logicky na mape ukázali dve asfaltové sedlá. Ako bajkerovi, ktorý si svoje užil aj na ceste, mi asfalt až tak nevadí, a tak cieľ bol jasný. Na začiatok ma čakal asfaltový Julierpass (2284m), známy už zo zimných skialpových túr.

Auto som zaparkoval na prvom odpočívadle nad Silvaplanou. Takto som sa vyhol všetkým tým plateným parkoviskám v údolí. Po asfaltovej rozcvičke nasledoval asfaltový zjazd proti studenému vetru až po dedinku Bivio (1769m). Tu majú dokonca menšie lyžiarske stredisko, práve popod vleky začalo stúpanie na Septimer. Široká štrková cesta dokonale vyklčovanými pasienkami. Tento prechod cez hory používali už starí Rimania. Počas stúpania som rozmýšľal, či si dnes vôbec zajazdím. "Čo ak bude podobná cesta aj do druhej strany?!" obával som sa.

Do sedla som sa dostal pohodlne v sedle. Pofotil som pekné výhľady a šup ho dole. Už zakrátko sa cestička zmenila na pekný a miestami aj ťažký singlzjazd. Paráda!! V závere ostré serpentíny vydláždené kameňmi, to už bolo na hrane a veru som aj párkrát zosadnúť musel. Nad dedinkou Casaccia odbočka doľava na značenú cyklotrasu ušetrí výškové metre. Pri starom kostole som sa napojil na asfaltku a nasledovali serpentíny na passo Maloja (1818m). Hore som vyšiel v celkom zachovalom stave, a tak som si ešte vyrazil oťuknúť začiatok doliny Val Forno.

jazero_vo_Val_di_Forn

Práve dolinou Val Forno vedie z Maloje zimná skialpová túra na vzdialenú a nedostupnú horu s názvom Disgrazia (3678m.)  Otočil som sa pri peknom jazere Lag di Cavloc a vrátil som sa na Maloju. Tu sa núkajú dve možnosti návratu. Zavrhol som tú ľahšiu a z hlavnej asfaltovej cesty som odbočil doprava na cyklotrasu. Myslel som si, že predsa popri jazere musí ísť nejaký chodníček. Áno išiel. Čakalo ma vyše dvesto výškových metrov v teréne, ktoré som už na konci dňa moc nečakal. Ešte, že aspoň zjazdík bol pekný.

Tak nakoniec som si v okruhu cez tri sedlá užil päť stúpaní. K autu som prišiel ešte s dobrým náskokom pred tmou. Ďalší pekný oddychový deň sa pomaly chýlil ku koncu...

Fotky St. Moritz MTB: Septimerpass 2310m.

RE: St. Moritz MTB: Septimerpass 2310m.
Jano 07.11.2013
Martin, poznam zi zimy, krasa,krasa,krasa "Paradies auf Erden"