Zoznam článkov od 1 do 20 (z 128) >>

Bicykle

3 Länder Enduro Trails

21.11.2016
 Na pomedzí troch krajín, Rakúska, Talianska (Južné Tirolsko) a Švajčiarska sa nachádza Reschenpass 1504m. cestný prechod medzi It./A. Neďaleko je osada Reschen, na brehu priehradného jazera rovnakého mena. Obrázok kostolnej veže trčiacej z jazera, asi najznámejšieho pohľadu z tejto oblasti ste už zrejme videli v nejakom turistickom prospekte.   Práve v tejto oblasti s krásnou prírodou a výbornými podmienkami vznikol unikátny projekt: Nachádzajú sa tu štyri lanovky prevádzkované aj v lete, jednou z nich je sedačka. Medzi týmito boli vybudované traily pre ho...   Celý článok
Koniec augusta, krásne počasie, ale lýtko hnevá, peši na hory sa nedá. Tak beriem cesťák a idem kopce aspoň zdola obzerať, že sa dobre rozmontujem. Už dávno som chcel vyskúšať cestu z Kysúc na Oravu, tak nastal čas... Bude to vlnité, no len tri vážnejšie kopčeky sú na programe: Lutiše, ten prechod medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou a Príslop nad Oravským Podzámkom. Dokopy asi 150km. Na úvod trochu adrenalínu: treba sa z Turca do Strečna dostať. Ale je nedeľa ráno, aspoň kamióny nechodia. Zato povytláčali asfalt do vlniek pekne na krajnicu, kto...   Celý článok
 Pieninský narodný park ponuka zaujímavé a pekné MTB trasy najmä na poľskej strane. Stačí vyraziť z Červeného kláštora prielomom Dunajca alebo z Lesnice za hranicu  do mesta Szczawnica. Odtiaľ je veľa možností na sever aj východ do pohoria Beskid Sadecki. Zo Szczawnice som pokračoval do dedinky Jaworki a odtiaľ hore na sever popri Czarnej wode, asfaltka sa po pár km zmení na lesnú šotolinu, vystúpa do sedla Przehyba, kde nájdete dobre značené cyklo aj turistické trasy a poľských bikerov. Odtiaľ ostro doprava ľahkou širokou vstevkou na Wielky Rogacz 1132m n...   Celý článok
 Domáci Black trails Riders v tomto článočku nenájdu nič. Určený je ale všetkým cezpoľným, ktorí si nájdu túto cyklotrasu niekde na mape a budú dumať čo s ňou. Návštevnosť Vysokých Tatier posledné roky prudko rastie a mieria sem všetky kategórie "ľudu." Priamo vo VT toho pravoverní bajkeri oficiálne povoleného veľa nenájdu, a preto sa môže stať, že podľahnú pokušeniu dať si na MTB cestu k Zelenému plesu. Parkuje sa na Bielej Vode, samozrejme za poplatok. V lete vraj videli pri ceste súvislý rad áut odstavených od parkoviska až po Tatra...   Celý článok
 St. Catherina Valfurva 1700m. Budíme sa ráno v aute na parkovisku. Cez okno pozorujeme ako sa na nás rúti obrovský kmeň stromu. Večer sme potme zaparkovali rovno pod lanovkou na drevo :) Kmeň pristáva na zemi neďaleko od nás. Rýchlo preparkovať!!! Prichádzame do centra, objednaný Landrover s prívesom už čaká. Prichádzajú aj ďalší dvaja pasažieri s bajkmi. Šofér nakladá bajky osvedčeným systémom. S takouto podporou sa ešte rozospatí dostávame pohodlne na Pizzini hutte 2700m. Vyše 1000 výškových metrov za 18evry. Od chaty už posilnení druhou kávou a ...   Celý článok
 Vo štvrtok 6.10. sme úspešne odignorovali snehovú nádielku v Tatrách a vyrazili sme v mimoriadne silnom zložení otestovať nové Rockmašiny do bajkparku v Kalnici. Rockmachine urobil poriadny skok už s mašinkami z tohto ročníku. Všetci traja popradskí kamzíci sme to zisťovali už počas leta. Na budúci rok sa chystá ďalší skok... žiadne stagnovanie to nebude... Pri jazdení sme otestovali predovšetkým nový Blizzard, ktorý prešiel výraznými zmenami. Pribudli aj nové verzie... Pojazdili sme, potestovali, niektorí aj polietali. Ja som sa povenoval hlavne karbó...   Celý článok
 Po dlhých rokoch odbajkovaných na tých najlepších trailoch východných Álp som už cítil, že starý aj keď niekedy nadčasový bajk už bude treba poslať do dôchodku. Nepatrím k ľuďom ktorí menia bajky pomaly každú sezónu a horská cyklistika nie je moja jediná aktivita ale... Čas už dozrel. Jedným z hlavných argumentov bol predsa len fakt, že tá príležitosť a blízkosť jedných z najlepších trailov celej planéty predsa len ostáva trošku nevyužitá...     Moje predstavy o nasledovníkovi boli jasné: Zdvihy minimálne 14cm, teleskopická sedlovka...   Celý článok
Ďalší okruh (alebo skôr osmička), kde sa dá dobre „pochrtiť“, ale aj na bajku poturistikovať. Lebo vedie prevažne po dobrých lesných cyklocestách a o výhľady nie je núdza. Trochu dlhší, tak na päť a viac hodín podľa tempa, zato poriadne pooznačovaný cykloturistickými „céčkami“ všetkých farieb. Trasa: BB - Špania Dolina - sedlo Dolný Šturec - Žiare - Krčahy - Motyčky - sedlo Veľký Šturec - Vyšné Revúce - Hajabačka - Prašnické sedlo - Rybô - Dolný Jelenec - sedlo Dolný Šturec - Šachtičky - BB. Ale nechcelo sa mi babrať so samospúšťo...   Celý článok

Val Chamuera MTB

14.09.2016
 Švajčiarsko - Engadin: Diavolezza (parkovisko) - Val de Fain - Alp Stretta - Fuorcla Chamuera - Alp Prunella - Serlas - La Punt - Samedan Po tom, ako sme s Mirom už prejazdili všetky zaručené a odporúčané bajkové pecky v okolí, prišiel čas aj na trošku objavovania. Cez voľný deň nie je potrebné vždy hnať sa autom ďaleko, hlavne keď v blízkosti čakajú neobjavené končiny. Jedným z takýchto tipov sa javila aj obrovská a dlhá dolina v horskom pásme medzi Livignom a Engadinom. Vedie tadiaľ turistická značka, ale kto už sa vyberie peši do takej diaľky? Vedel...   Celý článok
 St. Maria im Munstertal (1375) - pass Umbrail (2501) - Piz Umbrail (3033) - Lei da Rims - St. Maria 1658 výškových metrov zjazdu, všetko po divokom, neupravovanom, prírodnom chodníčku. Množstvo selektívnych miest. Divočina. Minimum alebo žiadny turisti. Od kamenných pasáží vo výške 3000 metrov až po chodníček v kosodrevine a borovicovo-smrekovcovom lese.   Do Munstertalu sa dostávam z Engadinu známou cestou cez Ofenpass vedúcou z veľkej časti cez divočinu Švajčiarskeho národného parku. Parkujem hneď na začiatku dedinky St. Maria na parkovisku vľavo pri...   Celý článok
Ďalej dozadu nemôžem siahnuť, lebo moje stretnutie s mtb siaha len do začiatku 80. rokov. Volalo sa to vtedy vlastne Off Road Bike. Columbus objavil Ameriku, a ja v USA tento zvláštny dopravný prostriedok. Prvé jazdy v olympijských horách ma presvedčili, že toto musím mať. Rozhodnuté, kupuje sa! Rozhodol som sa kúpiť bajk od vtedy neznámej firmy Cannondale, ktorá vyrábala prívesy za bicykle a sem – tam jeden Off Road. Stál ma vtedy 380 USD, to bolo vtedy 1330 DM alebo 53 200 Kčs. Boli už aj bajky Scott a Marin, ale boli drahšie. Cannondale som dobre a rýchl...   Celý článok
 Si vášnivý bajker/ka a vyrážaš často do lesa s cieľom pojazdiť si po obľúbených trailoch? Určite ste sa v podstate všetci stretli pri svojich jazdách s niečim, čo by sa dalo na vašom obľúbenom traile vylepšiť, opraviť, prípadne vyčistiť ho od popadaných stromov... Mnohí z vás už určite aj priložili ruku k dielu a na svojej obľúbenej trati odstránili popadané stromy, konáre, opravili alebo spravili mostík cez potok, prípadne vylepšili značenie...   Najlepšou odmenou po takomto čine je  samozrejme ten hrejivý pocit pri neprerušovanej plynulej ja...   Celý článok
Už som tu viackrát spomínal, že okolo Banskej Bystrice je neskutočne veľa možností na MTB. Tu je jeden námet na kolečko ponad Hornú a Dolnú Mičinú. Samé lúčne, poľné a lesné cesty s miernym sklonom, len miestami krátky stupáčik/padáčik. Terén vhodný na také pohodové pojazdenie, kam môžete vziať aj frajerku neznalú techniky jazdy, prípadne detiská. Alebo naopak, je to tu vhodné aj na rýchle „chrtenie“ s penou u huby, keď na potrénovanie nie je viac času ako po práci do zotmenia :-) Samozrejme žiadne alpské velikány v pozadí, ale v peknom poča...   Celý článok
 Passo Bernina - Sfazú - Val di Campo - Passo Viola - Val Viola - Passo Valécia - Trepale - Val Pila - Livigno - Forcola di Livigno - Fuorcla Minor -  Passo Bernina    Tomuto okruhu predchádzalo veľa. Keď som asi pred desiatimi rokmi prvý raz zavítal do Val Violy, viaceré singltraily ešte neboli vybudované. Chvalabohu a chvála biketurizmu je dnes situácia taká aká je prezentovaná v tomto článku. Kým som sa dopracoval k tomuto nápadu, chcelo to mať v okolí už niečo pojazdené ale rozhodujúce boli aj tak skúsenosti môjho kolegu z práce Mira, ktorý tu toho má p...   Celý článok
 Talianska bezcolná zóna Livigno je už známa svojím masívnym rozvojom na TOP bajkerskú oblasť. Poďme sa dnes pozrieť trošku ďalej od más turistov a bajkerov. Pozrieme sa do krásnej doliny v ktorej na veľa ľudí nenarazíte ale vec ktorá vás tam neminie bude dlhý, krásny a tvrdý singltrail. Valle del Monte - je dolina tak trošku mimo hlavného ruchu ale stále v bezprostrednej blízkosti Livigna. Aby sme sa dostali na začiatok zjazdného trailu bude tentoraz potrebné tlačiť - stojí to určite zato. Pre zokruhovanie tejto túry z Livigna je potrebné dostať sa do se...   Celý článok
 V roku 2005 sa konali v Livignu majstrovstvá sveta v horskej cyklistike. Kôli tomuto veľkému podujatiu sa začalo s výstavbou tratí. Zjazdová trať z Motolina. Bajkpark. CC okruh. Týmto to však neskončilo ale všetko sa len začalo... Odvtedy prešlo vyše desať rokov a Livigno sa stalo jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich stredísk špecializovaných v lete práve na horských cyklistov. Množstvo túr z Livigna a okolia si nájdete v článkoch na Vetromagu pod špeciálne vytvorenou oblasťou "Livigno".     Dnes si ale odskočíme pokochať sa peknými ...   Celý článok
Údolie Engadinu s jeho hlavným centrom St. Moritz je známe predovšetkým milovníkom zimných športov. Posledné roky sa však výrazne rozvíja aj ako letný cieľ pre bajkerov všetkých druhov. Predstavíme si jeden pekný okruh určený hlavne takým tradičným EX, ako hovoril kamarát, Extrém Cross bajkerom.   Es-cha runde: Parkujeme v obci La Punt (1687m) v údolí Engadinu poniže St.Moritzu v smere na Zernez. Odtiaľto začína asfaltové stúpanie na známy Albulapass (2312m). Asfaltovú cestu využijeme na jednoduché nabratie výšky. Neskôr budeme všetky tieto výško...   Celý článok
Jeden veľký mountainbikový časopis uverejnil článok s názvom: „Duša horskej cyklistiky“. Išlo vlastne o fotoreportáž. Niekoľko významných fotografov do nej prispelo svojimi fotkami na tému „podstata MTB“. Skvelé zábery hodné profesionálov som si vychutnal, ale najviac ma upútali krátke popisy pod nimi. Stálo tam okrem iného vždy meno fotografa a meno/á jazdcov, ktorí pózovali v super záberoch. Priznám sa, že som trošku aj závidel tým fotografom, ktorí so svojou super technikou mali možnosť nafotiť tých pózujúcich bikerov. Určite to neboli n...   Celý článok
Január a v dolinách stále málo snehu, skialpinisti škrípu zubami a šúchajú tvrdé zasnežené zjazdovky. Zato vysmiata fatbiková komunita veselo brázdi tatranské doliny a sedlá, zmrznutý nosný sneh nemôže byť už lepší. Na jar som skúšal zájsť čo najďalej do Veľkej studenej v odmäku, teraz pre zmenu v mraze -10 po utlačenom letnom chodníku, kam až to pustí. Tzv. húpačky na bike zatiaľ nezjazdné. Tlačenie a občas krútenie, chodník sa kľukatí a kupodivu stále drží, končím pri ohništi 1648 m. Zjazd snehovým koridorom famózny aj bez kamery  a dron...   Celý článok
Tretí deň - pokračovanie: Paťo na záver vymyslel bonus - výjazd za západom slnka. Keďže nikto ďalší jeho nadšenie nezdieľal, vybral sa ho zrealizovať sám. Takto nám približne sprostredkoval svoj zážitok: "Fantastický trail. Šlapať sa dalo len po prvú chatu, druhú už bolo treba tlačit bike. Chodník je ukážkovo vyserpentinovaný, to sa často nevidí."     Štvrtý deň: Počasie naďalej ukazuje svoju prívetivú tvár a tak pre veľký úspech smerujeme znova do Le Tour. Začiatok je opäť rozcvička v bikeparku, potom variantujeme zjazdy okolo...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 128) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.