Cykloshop

Bicykle

Pizzo Dosdé (3280 m) a Magnifica Terra

21.09.2018
Švajčiarsko-talianske pohraničie, passo Bernina, Livigno, Poschiavo, Livigno Alps, Terra Magnifica Opäť parkujem pri Sfazú, na mojom obľúbenom parkovisku a východiskovom bode predovšetkým do doliny Val di Campo. Toto miesto sa nachádza približne na polceste medzi Poschiavom a passom Bernina. Z auta vyťahujem Karboniuxa a balím trošku väčší ako cykobatôžtek. Dnes to bude bike and hike. Dolinou Val di Campo to ide pohodlne hore po šotoline... Hmm, také kvalitné šotoliny u nás na Slovensku nemáme... Hmm, amen. Obiehajú ma dve Postautá, Švajčiarsko má premakaný ...   Celý článok
Val Malenco je veľká dolina na talianskej strane Berninských Álp ohraničujúca ich z juhu. Aj keď by to bolo z Val Rosegu vzdušnou čiarou čo by kameňom dohodil, autom po ceste dookola to trvá dve hodiny... Priznám sa, že k výpadu s bajkom do Val Malenco cez sedlo Ciancan ma inšpirovala zmienka o MTB túre okolo masívu Berniny, autom sa mi cez vzácny voľný čas dookola ísť nechcelo, radšej sedím na bajku ako v aute a tak som zaparkoval už klasicky na obľúbenom parkovisku Sfazú a vyrazil odtiaľ. Najprv som zjazdoval do Poschiava (1000m.) a odtiaľ som stúpal najp...   Celý článok
Do tej krajinky na podhorí Veľkej Fatry chodím často na bajku, ale skôr sa motám po lúkach. Jeden článok odtiaľ už na Vetromagu je (odklik nižšie). Teraz som ale zabrúsil do lesov nad Sklabiňou. Pri surfovaní po leteckých mapách to totiž vyzeralo, že by sa malo dať prejsť z doliny do doliny aj vrchom - teda zvážnicami  krížom cez bočné hrebene, ktoré tie doliny oddeľujú. Nečakal som žiadne bomba scenérie, všade sa tu intenzívne ťaží drevo. Veď ani srnka neprebehla, zato traktorov a harvestorov ako na výstave. Skôr ma zaujímalo, aká časť tých ci...   Celý článok

Veľký Vreteň

05.09.2018
Taký nápadný kopček na dolných Kysuciach, nad Radoľou (alebo Snežnicou z druhej strany). 821 m, celý zalesnený a má poriadne strmé svahy. Lebo ako jeho susedia (Ľadonhora, Rochovica, Brodnianka a iní) je to kus tvrdšieho vápenca v krajine mäkkých guľatých tvarov na pieskovcoch a ílovcoch. Proste bradlo. Výhodu to má takú, že na jeho chodníkoch je po daždi rýchlo sucho, na rozdiel od okolia. Spomínam to preto, lebo napriek strmote je tu aj veľa bajkových stôp. Jasné, že najmä dole kopcom, ale poporiadku...     Turistika je tu jednoduchá – po zelene...   Celý článok
Tak reku dostal si opušťák, tak poď zbierať kondičku na lepšie výlety. Z Dúbravky (štart o jedenástej) popri Tescu cez kopček na Železnú studienku, polmaratónskou traťou pekne asfaltkou hore do kopcov. Teplo je a ešte len bude. Kapre v jazerách ohrievaju chrbáty, no aj by som k nim zabehol na kus reči, trošku si dopriať horizontály. Pri druhom kameňolome dávam novú vodu, lebo tá vo flaši je už teplá a z rúrky tečie chladená. Pozerám, že som tu bol asi pred rokom, a domček obďaleč je akýsi novší. Aj tabule pribudli... Akási včelárina... No pek...   Celý článok
 Švajčiarsko - hory medzi Davosom a ST.Moritzom: S-Chanf - Val Susauna - Sella da Ravais - Hoch Ducan 3063m. Vyrážam z parkoviska pri hlavnej ceste v ústí doliny Val Susauna. Už tretíkrát toto leto naberám výšku touto krásnou a dlhou dolinou. Tento raz na jej konci neodbočujem doprava smer Scalettapass, ale idem vľavo do Val Funtauna. Keby som pokračoval až na koniec, prídem k chate Kesch, ale ja odbočujem zase vpravo, smer Sertigpass. Pod sedlom pokračujem planinou tvoriacou veľké sedlo až ku jazeru Ravais.  Tu parkujem bajk. Dnes mám so sebou väčší batôžtek....   Celý článok
Je to najviac na východ vystrčená planina Slovenského krasu, známa predovšetkým vďaka dedine, ktorá jej dala meno a v ktorej je poriadna koncentrácia zaujímavostí (viac v odkaze pod článkom). Jasov je aj jedným z najčastejších východísk smerom na planinu, lebo leží blízko ku Košiciam. Planina má asi 16x10 km a asi 72 km2, je sklonená zo severu na juh a prevažne zalesnená. Nájdu sa ale aj rozľahlé lúky, pripomínajúce solitérmi stromov africkú parkovú savanu – napríklad pod sedlom Železná brána, okolo Ladislavovej vyvieračky, v doline potoka Mig...   Celý článok
Livigno - Alpisella - Cancano - Boscopiano - asfalt Umbrailpass - Bocchetta di Forcola - piano Pedenolo - Torri di Fraele - Bocchetta di Trella - Passo Trela - Val Pila - Livigno  Viaceré úžasné úseky v tomto okruhu už boli popísané v článkoch tu na Vetromagu. Ja som si ale našiel zámienku aby som si to prešiel zas a znova: nahrať GPX z trailu cez Pedenolo. Počas tohto okruhu sa mi dokonca podarilo pridať aj pre mňa nový trail cez Bocchetta di Trela. Takže vždy keď to len ide - NeverStopExploring. Vyrážam z Livigna z bezplatného parkoviska pod Motolinom. Aby som s...   Celý článok
  1.septembra 2018 sa uskutoční už 15.ročník tohto jedinečného a obľúbeného podujatia. Tento krát aj ako Majstrovstvá SR v MTB maratóne .  Pre skúsených bikerov je jasné o čo ide...ale čo je vlastne ten „Singletrack“ ?     Je to takzvaný jednostopový lesný chodník , akým sa stretávame väčšinou pri peších túrach. Vä šinou aj takto vznikajú. Peší turisti, poľovníci, cyklisti alebo zvieratá odbočia zo širokej lesnej cesty do lesa ( väčšinou aby si skrátil cestu) a prešlapú tak trávu, les. Stačí ak sa nájde zopár prenasl...   Celý článok
Horný Engadin: S-Chanf - Val Susauna - Scalettapass - Durrboden - Teufi - Jakobshorn - Sertigdorfli - Sertigpass - Val Funtauna - S-Chanf = 2780 v.m., 8:40 hod., 55 km  Davos Epic trail sa nazýva značkovaný chodník, začínajúci na Jakobshorne pri hornej stanici lanovky nad Davosom a končiaci vo Filisure. Chodníček využívaný rovnako chodcami ako bajkermi nesie ocenenie vraj najkrajšieho európskeho MTB trailu.  Po chvíli študovania mapy som zistil, že záverečný úsek z Moonsteinu do Filisuru sme už s kamarátmi išli. Odkaz na report nájdete dole. V každom prípade ma...   Celý článok
Južný cíp Oravy, ohradený masívom Šípskej Fatry, alebo oblasť medzi Párnicou, Kubínom a Valaskou Dubovou. Geomorfologicky Podchočská brázda, geologicky už nie špicaté Tatry – Fatry z vápencov a žúl, ale guľatý flyš z pieskovca a ílovca. Čo z toho vyplýva? Predsa mokrota a blatko, aj keď inde už dááávno uschlo. A ja somár sa tam trepem po daždivom týždni... Inak samé lúky a minimum lesov – aspoň na tých cyklotrasách, kade som sa motal. Z toho zas vyplývajú ďaleké pohľady na okolité dominanty: Choč, Kubínska hoľa, Rozsutec, Šíp, Ostr...   Celý článok
Zamagurie - Pieniny  - Lechnica   Priznám sa, keď som uvidel na FB prvé fotky z výstavby trailov na Zamagurí tak ma napadlo, že to nemôže byť pravda - Hoax. Však na FB ich koluje tak veľa... Keď som pomaly začal chápať, že niečo sa predsa len robí tak som si ako prvé povedal: "To budú určite iba nejaké ľahké turistické chodníčky ale šak nie je to ďaleko, pozrieť sa pôjdem...!" Aby nebolo tých priznaní dosť. V úvode som si samozrejme splietol Lechnicu s neďalekou a mne pomerne dobre známou Lesnicou. Chvíľu trvalo kým som aj toto dosta...   Celý článok
Bavili sa raz komentátori pri jednej z alpských etáp Tour, kde na Slovensku by sa našlo pre žiletkárov stúpanie s parametrami HC (Hors catégorie). A došli len ku Kráľovej holi a Martinským holiam. A len na Martinkách by sa dal spraviť dojazd etapy. Samozrejme je tu jedno „ale“ - nedalo by sa ísť až celkom hore na hrebeň. A druhé "ale" poznajú určite tí, ktorí aspoň raz išli hore autom, hehehe... Na cesťáku už je po tej ceste trochu problém aj hore kopcom...     Našťastie je tu možnosť (a asi aj príjemnejšia) vydriapať sa hore na baj...   Celý článok
Potom, čo som dva roky jazdil na celoodpružených Blizzardoch a nevedel som si ich vynachváliť, začal som poškuľovať aj po karbónovom hardtaile. Po 15 rokoch jazdenia na fulloch som znovu zatúžil osedlať hardtail. Jednoducho som chcel mať znovu možnosť vyraziť aj na nejaký maratón, dlhší okruh po relatívne ľahších trailoch, alebo mať hardtail s ktorým budem chodiť na dvojhodinové svižné tréningy.  Celoodpruženého bajku sa v žiadnom prípade nevzdávam, ale do výbavy sa mi už jednoducho ten hardtail žiadal. Zatiaľ čo som poškuľoval po modeli Explosion ...   Celý článok
Taliansko - Chiavenna - Val Bodengo Tip na túto túru som dostal pri mojej poslednej návšteve u kamaráta Maura v Chiavenne. On síce hovoril, že za tri eurá si môžem v miestnom bare kúpiť povolenku na vjazd do doliny ale to nevie, že jazda na bajku do kopca mi spôsobuje rovnaké potešenie ako dole kopcom. Vyrazil som ráno z Piura, predmestia Chiavenny, prešiel po miestnych cestách do osady Gordona (283m.) kde začína stúpanie. Kvalitná asfaltka sa tu v hustom lese vinie strmými serpentínami až do ústia doliny Bodengo. Táto dolina ktorú mi Mauro poradil ako outdoorov...   Celý článok