MTB liga Detva – Prvé kolo za nami

13.05.2024
mtb-liga-detva-–-prve-kolo-za-nami

Tak už aj Podpoľanie má svoju MTB ligu. A môžeme si povedať, že konečne. Po obľúbenej cestnej lige, zimnej cyklokros/mtb sérii sa konečne dočkali svojich letných akcií aj vyznávači širokých plášťov. Všetky tri podujatia sú pod taktovkou skupiny Cyklisti Detva.Seriál je rozdelený na 6 samostatných podujatí v trvaní od mája do septembra 2024 vždy cez pracovný deň podvečer.

A ako teda bolo na prvom kole?

Už jeho umiestnenie bolo veľkým lákadlom, keďže sa odohrávalo v atraktívnom prostredí Bikepark-u Košútka. Konkrétne na zjazdovom traily nazvanom príznačne Flowtrail. Je to najľahší trail v tomto parku vhodný aj na prejazd na xc bicykloch, ktorý je plný rýchlych klopeniek a vracačiek. Ale najpr sa treba dostať na jeho začiatok hore na kopci, že. Ale pekne po poriadku.

Štart podujatia je o 18:00 hod. Z Lučenca a okolia sme sa nakoniec dohodli traja, cesta rýchlo ubehla a už parkujeme v areáli zjazdovky. Stretávame známych ľudí nielen z okolia Detvy, ale aj zo Zvolena. Takže na lokálne podujatie celkom slušný záber aj vzdialenejšieho okolia. A aj celkom vysoká účasť. Na štart sa nás nakoniec pozbieralo celkom 32 chlapov rozdelených do dvoch kategórií – do 40 rokov a nad 40 rokov. Ženská kategória bola tiež vyhlásená, zatiaľ však zostáva prázdna.

Tesne pred štartom dostávame štartovné čísla, ktoré sú platné na celú ligu, takže nestratiť alebo nezničiť, od organizátorov poučenie o trase a pravidlách slušnosti a ohľaduplnosti hlavne v zjazdovej časti. Veď hlavných cieľom je zabaviť sa.

Na začiatok ešte krátky letmý štart, aby sa nejaké fotky a videá mohli porobiť a po nejakých sto metrov je naozaj odštartované.

Trať mieri asfaltom dolinou na východ najprv postupným stúpaním, potom sa stočí doprava na ostrejšiu lesnú cestu smer Mangútovo. Keďže sa to ide v tempe dá to človeku aj pekne zabrať. Skupinka favoritov sa utrhne hneď po štarte a vidím ich najbližšie až v cieli. Celkovo sa rozdelíme na samostatné malé skupiny, ktoré si zvádzajú svoje vlastné boje.

Ponad Mangútovo sa dostaneme až k poslednému výšvihu, ktorý je však na ceste, ktorá je komplet zarastená trávou a o to ťažšia. Zadné koleso ako keby zastavilo. Ale po tomto poslednom výšvihu nasleduje napojenie na zelenú turistickú a zároveň aj zelenú cyklo značku. A teraz už mierime rovnou cestou na vrchol zjazdovky, kde sa začínajú traily. Cesta má klesavý sklon, takže zrazu je to zasa veľmi rýchle. A už sme na zjazdovke, nastupujeme na trail. Celý je rýchly, široký, zákruty majú precízne klopky, ktoré človeka priam vypľúvajú na krátke rovinky, kde sa plynule prejde do pumpovania. Ale naozaj iba do krátkeho a zasa padáme dole k spodnej časti zjazdovky. Ešte krátka rozbitá sekcia, ktorá celkom vyklepe a sme dole. No dobre. Ale podľa propozícií máme ísť kola dve, takže šup znova na známu asfaltku a dupať do kopca. Pre tých, čo v prvom kole nevedeli do čoho idú, je to trocha lepšie. Dokonca sa cítim už aj rozjazdený, keďže nejaké to veľké rozjazdenie pred štartom sme nestihli. Zároveň mi druhé kolo pripadá kratšie a rýchlejšie. A tiež aj zjazd. A sme v cieli.

Fajn podvečer za nami. Výsledky a bodovanie si môžeme pozrieť doma na internete. Organizátori si s nami ešte podajú ruky, poďakujeme si navzájom za účasť a už teraz sa môžeme tešiť na ďalšie kolo s názvom Diviak trail.

Takže s kým sa 29.5.2024 vidíme? A dievčatá, nedajte sa zahanbiť a príďte ukázať čo vo vás je.